Wednesday, March 4, 2009

jalan jalan...

last weekend was so fun...aku, che pyan n the kids dapat peluang p jalan jalan...kat penang ja..ok lah tu..dari duk kat dalam rumah ja...selain dari g shopping complex..bosan....sebenaqnya jalan2 ni was arranged by our friends yg dok kat penang..thanks to aran,his wife nani n apitz for all the hardwork....start ngan hari jumaat...aku ngan pyan gerak dari alor star lepas dia blk dari kerja...biasala..pukul 8 malam tu habih awai la tu...smpi kat rumah ina(my sis in law) lebih kurang pukul 10 malam...lapaq...sib baik mak mentua aku ada kat situ...terus baham nasi...esok paginya baru g batu feringgi....sesat la jugak...lebih kurang dalam setengah jam sampai la...la...ingatkan dah ramai..rupanya baru ada aran,nani n mat noq...terkejut beruk aku bila tgk mat noq ngan imej terbaru dia..ingatkan tabligh mana...cari2 si fiza...x da pun...rupanya dia baru 4 hari bersalin...oo...dalam pantang..tunggu punya tunggu wana ngan bain,pukul 11 pun x sampai lagi...sib baik katerer tu hantaq makanan awal...aku cam biasa la..lapaq slalu...makan laa lunch sambil angin kena muka sepoi2 bahasa...petang tu x p mana pun...p mandi kat air terjun nama apa ntah...tapi syok gila...air dia sejuk.....ggggggg....gggggg...aiman pun nampak happy sgt...waktu macam ni la baru buleh spend masa ngan che pyn...kalau hari biasa tu lepas isyak dah slamat dah lena....tinggal la aku sorang2 dok terkebil2...anyway...dah blk dari mandi tu baru la ada ramai skit...bain ngan wana,khairul(junior d.i.b) n gibon sekeluarga...aku x kenai sgt pun..pyan kenal la...bila dah ramai tu baru la rasa syok skit..lepas maghrib kot baru an gendut ngan bini dia sampai....malam tu buat BBQ...ada udang,ketam,ikan n ayam...wuish..sedap..sedap..resipi nani...mmg sedap....tp aku x leh duk mingle mingle lama2 sbb aiman kalau dia nak tidoq mmg tersangatlah dahsyat...che pyan dok bersembang lg...so bergeraklah aku p tidoq..esoknya...dah nak balik dah...aku pun packing la baju balik..kemas apa yg patut...kesian tgk bini aran...dah la pregnant,rajin pulak tu..aku nak tolong pun payah...aiman asyik dok melekat ja kat aku...dah check out tu,kami x blk terus..p singgah penang butterfly farm..bwk wani n wina tengok butterflies sat...dah puas tu pun x blk aloq staq lagi,singgah sat kat queensbay mall..mak ai..besaqnya..mcm midvalley...aku rasa besaq lg kot...smpi naik lenguh aku jln...sempat beli kasut kat budak2...ya la..skrg ni kalau nak beli apa2 mesti kena beli 3..semua kena dapat..hish..pening2...tp.. trip tu penang tu walaupun singkat,mmg seronok...n to my dear pyan,cara ni ja lah kita boleh spend quality time with the kids...weekdays payah....so nak p mana pulak lepas ni...hehehe......(keluaq tanduk dua atas kepala....)..anyway thanks abg for the trip n treats..love u so much....mmwaah...


adik n kakak


mana ayah ni..lamanya...


syoknya aiman dapat main air...


me n little aiman


pyan with little aiman


jaga2 skit...satg pasir masuk dalam mata...

No comments:

Post a Comment