Friday, January 22, 2010

I'm Not A Bagaholics

It's been a while since I  last updated my blog. Busy? Maybe. My two little girls dah start pi tadika. I've cut down time mengadap game dalam FB. Aku buat aktiviti yang lebih berfaedah lagi. For the past few weeks, I did some D.I.Y project. Since aku ada satu mesin jahit. why not aku buat something yang berguna untuk aku. For my first DIY project, I made a small tote bag from my 'i dont need you anymore' pillow case. Tried to upload the pic this morning but my fricking camera is not working. So I guess maybe in my next entry kot i'll upload it.

My second DIY project is making a pair of Oven Mitt. Headed to kedai jahit last Saturday  when my Che Pyan was busy menggunting rambut kat kedai mamak and bought few items yang perlu to complete the project. Thanks to ERT (Ekonomi Rumah Tangga) subject during my Secondary School years yang mana it's one of my favourite subject at that time. Walaupun ingat ingat lupa. But kalau lupa pun, boleh google kat mana mana dalam internet where you can find tons of pattern yang sangat sangat  menarik untuk dipilih. It took me one hour to complete satu oven mitt selepas campur tolak aku berhenti then sambung then berhenti balik then sambung balik sebab Aiman pun buat perangai nak tolong sama jahit ngan Mummy dia. The next day, I managed to finish the next one walaupun end result dia ialah one pair of Oven Mitt yang tak seiras langsung. Sebelah corak bunga, sebelah lagi corak jalur jalur. Tak kisahlah. Janji siap.Hooray. Save duit Che Pyan. Bini dia yang sememangnya cheapskate telah tolong menjimatkan duit. Thanks to me, myself and I.

Ok. Let's just move on to other things. My wishlist for the time being ialah:
Itu saja. Cuma dua benda saja. Yang lain aku tak mau. Che Pyan pun dah bising sebab masuk ni dah berapa kali asyik handbag , handbag and handbag. Walaupun aku tak kerja, tapi aku suka handbag. Tengok ja handbag, aku rasa seronok dan happy. Betul. Not that I am a bagaholics but it's just me being myself. A normal person, a normal girl (eh), a normal woman (ehem),  like all of you out there yang aku tau memang suka bila dapat handbag dan memang just can't get enough dengan ada just one handbag. Am I right? Hehehe :p. Ok. Time to stop. Kena baling kain masuk dalam mesin basuh, kena mop lantai, kena settle kerja rumah sebelum tengah hari. Esok Che Pyan cuti. Mana ada masa nak buat semua ni. Tata.

No comments:

Post a Comment