Friday, October 28, 2011

Esok nak makan roti canai dengan kuah dal yang paling sedap atau...

Hari ini hari baik. Cuaca cerah dan tenang walau ada sedikit gangguan bau busuk plastik atau tayar lama oleh jiran yang nampak seronok dan tidak bertanggungjawab main bakar bakar  yang fikir ' dunia ini ana yang punya'. Sakit hati aku, sakit hidung aku. Pencemaran alam tahu. Nasib aku ni baik hati. Kalau tidak aku report ke MBAS. Nak? Tak payahlah kan. Sabar. Sabar. Grrrr, tak guna!

Walau sedaya upaya aku cuba control mood swing yang tidak berapa elok semenjak tiga menjak ni, aku tetap gagal. Ya, aku failed. Tapi takpa. Aku cuba lagi hari ni. Keadaan isi rumah yang tidak berapa sihat sejak dari bulan lepas silih berganti jugak salah satu penyumbang kepada kegagalan aku mengawal angin puting beliung dalam diri ini. Cubaan kan?

Tapi sekarang aku seronok dan senang hati. Esok CP cuti. Hooray! Esok dapat makan roti canai dengan kuah dal yang paling sedap ataupun makan nasi lemak dengan sambal sotong di ZF. Apapun, aku bersyukur sangat sebab selera makan aku tidak seperti mak nenek yang cerewet lagi. Asyik menyusahkan orang saja. Ini tak mau, itu tak lalu. Terima kasih Ya Allah.  

No comments:

Post a Comment