Monday, October 15, 2012

Bapak ku pulang dari kota

Hello blog. Setiap hari aku online. Setiap hari aku keluar masuk google, tapi maap lah. Aku tak dak minat nak menulis apa apapun. Pun tak minat nak jenguk blog sendiri. Hari aku tiba tiba aku ada mood. Sebabnya aku teringat dekat Pak. Lama sungguh aku tak balik jenguk Pak. Kalau dulu hari hari boleh jumpa Pak aku. Pagi pagi dah tercegat depan rumah tok dengan Honda Cup 70 selepas hantar Ummi ke sekolah. Alhamdulillah, Pak aku sihat. Itu yang paling penting.

Emo pulak. Di depan aku sekarang ni ada selaut permainan kanak kanak. Biarkan. Stress itu tak seronok. Rumah bersepah boleh dikemas. Sekali aku tempik, selesai. Sekarang aku nak beristirehat sambil menyusukan Syafiyah. Nasi tak perlu di tanak sebab sekarang bukan zaman 80an. Zaman 80an pun orang dah pakai dapur gas, ya dak? Baju dalam mesin basuh belum disidai. Oh, itupun biarkan. Kang aku sidai le dalam rumah. Sekarang musim hujan. Aku malas nak berlumba lumba dengan jiran sebelah siapa jemur kain dulu, siapa angkat kain dulu. Yang penting, baju dibasuh, disidai, dilipat dan boleh dipakai pada waktu nak pakai.


Oh ya, aku nak makan. Bye.

No comments:

Post a Comment