Wednesday, October 21, 2009

Honey....Am I fat?

Keh keh keh.. Of course he will definitely bagi jawapan yang paling selamat dan suci sekali. Mana ada gemuk... Macam biasa ja abang tengok. Saja ja bagi soalan cepumas ni kat Che Pyan. Sebenarnya, hari Ahad yang lepas, aku ada la pi buat medical check up yang 6 bulan sekali tu termasuklah membuat ujian Pap Smear. Normal lah kan bila buat check up depa timbang berapa berat badan aku. Ya lah, nak bezakan yang dulu dengan sekarang. Aku pun naiklah penimbang tu dengan yakin dan jayanya. Dah lepas tu, nurse tu pun kata..Ok dah siap... ermmm.. kenapa naik banyak ni? Kenapa hah? Aku pun tanya la nurse tu. Naik berapa kilo nurse? Tahu berapa? Alah 3 kilo saja. Aku ingatkan naik sampai lima enam kilo. Mau jugaklah aku melompat terkejut kalau tiba tiba saiz bertukaq jadi saiz badan baby gajah. Padahal ni baru naik 3 kilo pun dah kecoh nurse tu.

Lepas tu balik rumah aku baru perasan. Lately ni aku kerap sangat sakit dekat tumit bila berjalan jalan berkaki ayam di dalam rumah. Aku pun cepat mengah dan sangat sangat malas. Ya! Baru aku tau. Patutlah lah aku sakit tumit. Sebab badan aku dah bertambah berat dan beban dan pulak kaki yang kecik ni dah tak mampu nak tanggung berat badan yang sudah tidak ideal lagi buat aku. Hehhehheheh. Aku pun terus teringat sesuatu. Rasa rasanya dah 2 bulan aku berhenti makan jamu. Nampak gayanya kalau macam ni aku kena makan baliklah jamu tu. Bukan apa. Aku stop makan pun sebab hari tu Che Pyan kata badan aku kurus sangat. Nak duduk atas lantai pun sakit punggung sebab duduk atas tulang punggung. Isi takdak. Hahahaha. Dah lah aku berhenti makan jamu, aku makan Proviton pulak. Mana tak naik berat badan. Sekejap sekejap lapaq. Asyik nak mengunyah saja 24 jam. Che Pyan pun sama. Makan makan makan.

Start semalam aku dah mula kawal intake nasi, gula, garam dan minyak. Sekarang ok lagi lah kalau setakat naik 3 kilo tu. Tapi kalau berganda ganda naik nanti, aku jugak yang susah. Che Pyan lagi susah hati. Mau tak susah hati. Bini asyik mentedarah sampai tak ingat dunia. Aku pun tak mau jadi Baby Gajah. Aku nak jadi dulu, kini dan forever and ever Mone Comel. Bukan baby gajah ok. Bukan sekali kali.

No comments:

Post a Comment