Monday, December 7, 2009

Mainan Fantasi

First of all, tajuk tu tiada kena mengena langsung pun. Saja ja letak. Malas nak pikiaq. Lagipun aku bukan ambik exam. Takda fail pun kalau lari dari tajuk. Hehehe.

Life has been very busy lately sebab sibuk melayan budak budak sambil bagi kebebasan untuk buat rumah macam hutan belantara sekejap.. Rumah bersepah macam tongkang pecah. Jangan haraplah weekend dapat kemas rumah. Sekejap keluar sekejap balik. Sekejap bawak anak, sekejap hantar balik. Masa weekend lah nak buat itu nak buat ini. Konon kata nak gotong royong. Citt. Tak sempat pun. Balik rumah dua dua husband and wife ZZzzzZZZ sampai tak ingat punya. Selalu kalau hari hari biasa adik aku lah yang akan layan Wani dan Wina. Main masak masak, main Barbie dan kadang kadang bawak jalan jalan pusing kampung. Tapi sekarang ni since dia tgh struggle study sebab ada STPM sampai sakit gigi, aku pun malas lah nak kacau dia.

This Friday, cadangnya aku ngan Che Pyan nak KL sat. Ada hal sikit. Wani & Wina memang tak bawak. Alah tak lama pun. Hari Ahad baliklah. So sekarang ni tengah sakit kepala duk pikiaq na bawak Aiman atau tak. Lagipun ini bukan trip berholiday ka apa. Dah la tu, naik bus pulak. Selalu kalau p KL, naik train amik Kabin hah duduklah anak beranak semua dalam tu senyap senyap. Tak lah bimbang sangat kalau anak aku nak melalak dan kacau orang nak ZZzzZZ. Ni naik bas. Nak naik flight, harga tiket tahulah mesti mahal kalau tak booking awal awal. SSsssSS. Tengoklah. Belum decide lagi nak bawak atau tak Aiman.

Sat sat. Che Pyan call.

Alahai. Apa nih. Aku rasa Che Pyan dah submit cuti dari minggu lepas lagi kat BM dia. Rupanya Ketua Unit lagi sorang pun cuti dalam masa yang sama jugak. Apahal lah depa nih. Dah lah tiket bas pukul 5.30 petang hari Jumaat ni. Jumaat Che Pyan tak boleh cuti!!! Tiket dah beli!! Eiii. Aku Geram!! GrrrrRr. 

Sat sat. Che Pyan call lagi sekali.

Hah. Legalah sikit hati aku. Che Pyan kata nak challo balik awal (dengan izin BM dia lah) hari Jumaat tu lebih kurang pukul 3.30 petang. Ok lah tu. Maknanya pukul 4.30 dia dah sampai dah rumah. Sempatlah dia nak rehat sat. Tapi yang tak syoknya, hari Isnin pun tak dapat cuti. Dua hari minta cuti, dua dua hari pun tak lepas. I guess that's the price you have to pay kalau kerja dengan orang. Waktu memanglah langsung tak fleksible. Lainlah kalau bapak aku bukak bank sendiri lepas tu bagi menantu tolong manage kan. Macam fantasi ja kan. Macam Che Pyan aku selalu kata lah. Motivasi kerja adalah sebab untuk cari rezeki yang halal untuk family. Yang seronok dan tersengih dan berkobar kobar semangat kerja adalah masa dapat bonus, dapat increment dan jugak naik pangkat. Itu saja.

Hmm Abang, jom kita jual burger kat depan rumah ni. Agak agak ada tak orang nak beli hah?

Ok lah . Aku dah mula dah merepek ni. Aku nak lipat kain yang setinggi Gunung Jerai ni. Lepas tu nak sidai kain. Lepas tu nak makan. Lepas tu nak sapu lantai. Lepas tu nak mop. Lepas tu sapu lagi. Lepas tu kemas mainan anak aku yang berselerak. Lepas tu sapu bilik pulak. Lepas tu aku terpengsan (aku tipu). Lepas tu aku bangun dari terpengsan terus aku main The Sims. Tata.

No comments:

Post a Comment