Monday, July 18, 2011

Sekejap ok, sekejap tak ok.

Rasa macam tak da kesudahan dengan lambakan sinetron dari seberang. Lepas anak anak aku habih tengok SpongeBob, terus ada sinetron ynag ntah apa apa. Apsal suka sangat gambar macam tu. Apsal suka tengok gambar yang konfliknya semacam di buat buat. Senang kata, aku dah naik menyampah setiap kali 5.30 petang menjelma. Btw, rumah aku tak da Astro. Astro mahal. So, setiap kali lepas habis SpongeBob, aku akan make sure anak anak aku switch off tv dari tengok gambar yang karut marut cintancintun yang ntah hapa hapa dengan pelbagai konflik keluarga diperasakan lagi dengan masalah perbezaan darjat yang bagi aku bukan benda besar pun dalam hidup ni pun. Lepas tu dibuat watak perempuan jahat sangat bagai mak nenek drakula. Kalau watak tu baik sangat, pijak semut pun tak mampuih. Pakai seksi meksi pun ok sebab dia jadi watak suci. Tolonglah TV9, aku merayu. Tolonglah hentikan penyiaran gambar sinetron dari seberang yang ntah apa apa tu. Kalau engkau ulang gambar bersiri dari Malaysia yang lama lama pun tak apa. Aku tak kisah. Yang penting bukan sinetron ntah apa apa dan tak da moral pun bagi aku. Sekejap sekejap aku tengok heroin ni berdoa penuh kyusuk minta pertolongan dari Allah, sekejap sekajap lagi, aku tengok dok berpeluk sakan dengan jantan  pulak dah. Tolonglah. Aku dah naik meluats. Sekian.

No comments:

Post a Comment