Wednesday, August 10, 2011

Poco poco vs Pocoyo

Ini entry isu basi. Perihal poco poco. Bukan POCOYO tau. Kalau tanya kanak kanak apa itu pocoyo, mesti cepat ja jawab. Sebenarnya aku bukanlah anti kecergasan atau anti senaman mengeluarkan peluh. Aku suka bersenam. Kalau dulu aku suka main badminton dengan CP. Aku smash dia, dia smash aku balik. Oh, baiklah aku tukar badminton ke smashinton. Sesuai tak? Hehe. Kalau pagi pagi tu selalu aku heret Aiman bawak dia jalan jalan secara laju keliling kampung selepas hantar Wina ke tadika. Penat wooo. Peluh tau. Biasalah orang berisi cam aku ni. Baru exercise sikit dah penat tercungap cungap macam rabbit keluarkan haba. Pernah tak tengok rabbit keluarkan haba? Tercungap cungap tau. Kesian aku tengok. Aku tak tipu. Sungguh, ini benda betul. Ini keajaiban alam.

Ok. Balik pasal poco poco. Aku MELUATS betul tengok orang menari poco poco. Selalu yang menari tu semua wanita usia pertengahan abad. Kembang bagai apa sana sini. Kadang kadang aku tengok yang dok ajaq poco poco ni tak da lah kurus pung. Gemuk bagai apa ntah. Apa jadah nya jadi instructor tapi gemuk. Habis yang dok menari tiga empat jam tonggek sana sini tak kan tak da kalori yang terbakor kot. Musykil aku. Kadang kadang bila mokcik mokcik ni menari poco poco tengah tengah khalayak ramai, yang jantan duk menenggek kat tepi tu tersengih sengih macam kering busuk. Lawak kah? Lawa kah? Atau seksikah? Yewww. Tak dapat nak bayang. Dah lah setengah tu pakai baju atas bontot kemudian pakai pulak seluar ketat sampai nampak habis segala yang mengembang. Gelis la. Aku yang pompuan ni pun gelis tau.

Nak exercise boleh. Malah digalakkan. Tapi biarlah kena pada cara dan tempat. Sebagai perempuan, sebagai wanita Muslim bukankah tak manis bergolek golek bontot dikhalayak ramai, bergoyang goyang sampai bergegar habis isi donia. Oh tidak. Nehi. Nehi kabhi nehi. Sebut poco poco pung aku rasa nak termuntah. Apatah lagi melihat ia. Cukup cukuplah pengalaman ngeri sebagai pemerhati disisi padang. Poco poco aku tak mau, tapi kalau ajak tengok POCOYO aku no hal. Anytime boleh.

Oh, itu dia bunyi kereta CP ku sayang yang sudah pulang dari kedai kopi di seberang jalan. Tata.

No comments:

Post a Comment