Monday, August 8, 2011

Masak Lemak Selipar Rebus

Bulan puasa lebih banyak benda boleh dibuat. Aku jadi lebih rajin dari biasa. Pendek kata aku jadi luarbiasa. Tapi aku tak la bertukar jadi Supermak. Aku jadi super sibuk membanteras kesemakkan dalam rumah. Kurang online bermaksud lebih banyak masa untuk menjadi kanak kanak semula dengan melayan anak anak. Bila petang menjelang aku akan naik hantu bila sedar yang rupa rupanya aku yang membantu anak anak aku buat sepah habih satu bilik. Atas meja belajar pun dah cukuplah. Atas katil lagi azab aku tengok. Dalam khemah, paling aku tak berani nak jenguk. Mau pitam aku. Adat beranak pinak. Telan sajalah.

Majlis berbuka bersama keluarga bertukar menjadi berbuka dan berdating berdua dengan CP. Bila petang ja, mulalah merengek rengek tiga beradik yang comel tu minta nak keluar ke rumah nenek yang cuma empat lima lompat dari rumah. Bagitau aku kata nak main saja, tapi sampai berbuka pun tak mau balik. Puas dah dipujuk balik tapi bermati matian tak mau balik. Suka sangatlah tu kasi chance mummy ngan ayah berdating dua orang selalu. Aku rasa tiga beradik yang comel tu nak adik kecik lah. Eh, ini firasat aku saja. Tapi kan firasat liar kan selalu tak betul.

Oklah. Dah lebih limit dah ni. Tak boleh lelama sangat. Aku nak main The Sims pulak. Terliur ja kadang kadang tengok Sim aku masak makanan yang lalalalalalala slurrrrrp. Maklumlah, kalau bulan puasa kan semua kita nak. Semua terliur. Aku rasa kalau selipar rebus pun jadik ni. Sekian . Tata.

No comments:

Post a Comment