Thursday, November 10, 2011

Apa ITU......

Kadang kadang aku rasa macam nak muntah tengok segala benda orang letak kat situ. Masuk sepital private manalah, beli inilah, beli itulah. Ya, masa aku mula mula tersadai kat situ pun aku macam jakun semacam. Sikit sikit nak letak status perasaan aku dan pelbagai macam benda mak nenek lagilah. Sekarang aku idak taksub dah dengan semua benda alah tu. Aku insaf dan malu dengan diri sendiri yang tak sedar diri.

Sebenarnya kalau kita renung balik, semacam kita riak pulak kan dan rasa bangga letak segala mak nenek dan kemudian friends kita berlumba- lumba nak comment dan kita pun jadi hidung kembang kempis bagai apa ntah bila orang puji kita macam macam. Mungkin betul niat engkau ikhlas nak share contoh macam barang ni bagus, brand ni hebat, makan kat sini sedap, but betulkah engkau 100% tahu yang niat engkau memang 120% ikhlas tanpa ada perasaan bangga, riak dan perasan dan memang tak nakkan pujian? Aku tak tahu. Engkau ja tahu apa yang ada di dalam hati engkau sendiri. Bagi aku, hanya kita yang tahu kedudukan diri sendiri. 

Orang yang ada ITU, tak perlu nak canang sana sini pukul kompang tiga empat puluh das kasi tahu satu dunia I got this, I got that. Hanya orang yang tak ada ITU akan canang sebegitu. Setuju tak?

No comments:

Post a Comment