Tuesday, October 22, 2013

Mari Berubah.

Aku emosi terlebih? Biasalah. Dalam hidup kadang terlebih garam, kadang terlebih cuka, kadang terlebih segala galanya. Kalau takda emosi, aku mungkin dalam kategori tak waras. Hish, bukanlah. Janganlah.

Tapi kadang kadang aku pun nak jugak la naik menyampah bila dengar orang merungut tak henti henti. Kau kata duit tak cukup bulan bulan, hutang berlambak keliling pinggang, pendek cerita, hidup kau dah dekat paras hidung. Tapi, apa kau buat? Kau merungut. Lepas kau merungut kau pergi shopping. Kau habiskan segala sisa duit yang kau ada buat joli. Kau kata itu cara release stress. WtFun!

Semak mata memandang, semak lagi kepala aku. Sekali lagi aku tanya kau ya. Lain kali aku malas ulang. Priority hidup kau untuk apa? Kau berhempas pulas memcari rezeki untuk apa?Hidup ini untuk apa?Semua tu untuk siapa? Aku tak boleh jawab sebab jawapan tu kau dah ada yang sebenarnya. Kau malas nak peduli kan?

Kesimpulannya, selalulah ukur baju di badan sendiri. Kemampuan tu hanya diri sendiri ja yang tahu. Pepandaila bezakan mana yang perlu dan yang tak perlu. Kita hidup ni bukan nak berlumba lumba tunjuk siapa lagi hebat, siapa lagi kaya, siapa lagi bagus. Tak penting pun persepsi orang. Biar papa kedana janji kau bergaya. Oh, tolong jangan merungut kalo sendiri cari masalah.

Kesimpulannya IKUT HATI MATI! IKUT NAFSU LESU! IKUT RASA KAU BINASA.
Sekian.