Sunday, January 5, 2014

Kurangkan gula, hidup gembira?

Semalam ke Perdana, KB untuk antenatal check up. Alhamdulillah, 15 weeks and the baby is fine.   Molek. I was advised by Dr Zanariah to reduce my daily sugar consumption. Kurangkan manis nooo. Baiklah. I havent gained weight since last month but hopefully, this month akan akan menjadi lebih gemuk sikit dan berlemak. Selalu kalau ikut previous pregnancy, aku akan jadi sebesar anak paus. Tapi tak maulah sebesaq anak paus lagi. Mengah.

Me @ 13 weeks

My daily routine sama saja. Cuma kadang kadang akan terlebih letih. So, bila letih aku kena baring, bila dah baring aku malas bangun. Pemalas sikit ja. Kalau aku jadi pemalas secara berleluasa, kesian pulak dengan empat kanak kanak kecil. Ya baiklah. Aku kena rajin.

Mood swing jangan tanya. Aku memang senang tersentap, terasa dan terkecil hati. Termengamuk pun ada juga. Cp macam biasa. Lagi aku naik hantu, lagi dia suka. Ini yang berlaku bila Mrs Serious Muka Ketat Tak Boleh Bergurau di ajak bergurau senda. Senang cakap, bergurau dan berlawak bukan bidang aku. Sporting pun bukan. Mari sembang hal dunia dan ekonomi dengan aku. Baru sesuai. Kahkahkah. Sila percaya.

Baiklah. Ada lambakan kerja kerja domestik sedang menunggu. Mohon permisi. Sehingga aku rajin menulis lagi. Sekian.