Thursday, March 13, 2014

Potpet Potpet : 26 Weeks

Dear blog,
Sudah memasuki fasa 26 weeks. Lebih bertenang gamaknya. Mulut masih potpet potpet. Iya. Itu tanda aku sihat. Alhamdulillah. Cik Wani, Cik Wina dan Abang Aiman selalu tanya baby dah bergerak belum. Haih. Jenuh menjawab. Cik Syafiyah tiada emosi bila sebut perkataan 'baby'. Bagi dia, dialah baby dialah adik. Yalah. Baiklah. Janji jangan mengamuk sudah.

Dalam proses beli itu ini dalam listings yang dah aku buat sejak berkurun. Yang major dan bulky items semua dah bereh. Tinggal yang remeh remeh saja macam baju baju cinonet dan segala kelengkapan pakaian baby. Relaks la bro. Aku bukan larat sangat nak bergegas ke sana sini macam Superwoman. Aku perempuan mengandung yang banyak lemak terkumpul di sana sini. Oh, kejap. Kaki aku cramp!

Dah macam bertahun saja tak balik jenguk rumah comel. Apa khabar kambing sekalian? Aku dengar kalian dapat cicit baru. Ada semalam adik aku upload dalam FB. Comelnya. Rindunya dengan pokok lemon, pokok wildberry dan jugak pokok limau purut belakang rumah. Berbuah banyakkah sekarang? Atau tunggu aku balik baru berbuah? Ayam piru hidup tak? Sihat tak? Haiihhh. Kejap. Nak menangis dalam hati.

Baiklah. Emosi bercampur baur. Mujurlah Cp berpindah negeri saja. Mau kalau dia jenis kena pindah nun jauh ke oversea, kuruslah aku rindu kan kampung halaman dan rumah comel bapak aku. Tengok. Sebab itulah aku gemuk. Bukan aku sengaja membela lemak. Walau duduk jauh sikit ja dari family, at least dapat juga aku balik walau lama lama sekali. Ok. Sekian. Kerja domestik masih berjalan seperti biasa. Bye.

No comments:

Post a Comment