Tuesday, March 4, 2014

Carta 5 Status Terbaeek FB minggu ini.

Dah berhari tak bukak FB. Kerja domestik banyak dan perlu beri perhatian kepada Cek Mek dan Cek Awang. Sakit kepala jugak bila tengok feed status pelik bagai. Sekali sekala, baiklah. Kadang kadang terlampau excited. Pahemm Pahemm. Tapi apa yang aku pelik bila :

Status : Laki aku masak hari ni. Kenyang aku makan.
Bagi aku : Ko kenapa ni. Nak bagitahu ko malas atau nak bagitahu laki ko baik sangat. Orang lain pun berlaki jugerr. Dah dah.

Status : Spender aku koyak tadi. Lambat masuk keje.
Bagi aku : Dah kalau yang dalam seluar pun ko bagitahu, aku nak kata apa lagi. Hmmm. Adik adik ni.

Status : Air takde. Aku tak mandi.
Bagi aku. Ko diam diam dah le. Tak yah tak yah. Satu Malaysia tahu sekarang krisis air. Haiii.

Status : Malasnya aku hari ini. Tanak buat apa apapun. Nak membongkang ja kalau boleh.
Bagi aku : Hishhh. Kau pergi masuk hutan, duduklah bertapa tiga empat bulan dekat situ sampai kau insaf dan tahu tujuan hidup.

Status : Alhamdulillah. Berjaya jugak aku beli rumah banglo idaman hati berharga hampir sejuta. Jemput datang ke rumah ye kawan kawan.
Bagi aku : Sekejap syukur, sekejap riak. Motip? Tak perlu la kot nak uar uarkan secara detail segala macam ko punya asset dari A sampai Z. Dah dah. Aku bukan apa. Risau. Penjahat ada di mana mana. Fikir sikit keselamatan family tu especially anak anak.

Ok. Dah. Kang tulis lebih lebih kata aku dengki pulak, suka busybody lah, suka control hidup orang lah, suka bergaduhlah, suka semualah. Ok. Aku blah. Selamat memasak untuk diri sendiri.

No comments:

Post a Comment