Monday, April 28, 2014

Cik Syafiyah sudah 2 tahun. Emak Cik Syafiyah sudah 30 minggu.

At 30 weeks. Gembira. Alahan sudah tiada. Kalo sebelum sebelum ni, nak berbedak pun tak boleh. Apatah lagi nak mencuci muka. Pucat lesi hitam macam apa ntah. Lotion lagilah. Tak payah mimpi ok. Ia umpama mimpi dalam mimpi. Nasib aku surirumah. Tak perlu bersiap bagai ke tempat kerja. Mujur Cp tak bising pot pet pot pet. Dia faham lah kot. Aku pun tak rasa nak tanya busuk ke tak aku ni. Hehehehe. Bukan apa. Aku takut jawapan yang mengguris hati. Baik aku buat diam. Aku kan dalam keadaan mudah terguris. Kahkahkah. Jap, nak nangis jap sebab aku terguris hati tak dapat makan satu peti aiskrim semalam.

Oh ya. Hari ni, Cik Syafiyah Khalisah genap 2 tahun. Alhamdulillah. Baru aku teringat. Patutlah buat perangai sangat semalam. Tengah malam tetiba menangis lepas tu ajak aku pergi bancuh susu. Lepas tu menangis lagi tak mahu ZZZzzz ajak main padahal mata aku dah separa tertutup macam mata Garfield dah. Anak oh anak. Belum pasti lagi bagaimana keadaan rumah ni dengan Anak Kuasa Lima. Selalu membayangkan sahaja pelbagai kemungkinan.Tunggu sajalah.

Menulis blog tidak boleh berlama lama. Sekejap lagi Princess Adik @ Cik Syafiyah akan bangun. Faham faham sajalah kalo budak 2 tahun mengamuk. Manakan sama dengan orang yang umur 20 tahunyang naik angin. Jadi, sekian.

No comments:

Post a Comment