Thursday, July 15, 2010

Today, this Kedah born person would like to share few words according to Kedah punya Grammar Book.

TIBAI ~ PUKUL dengan  kuat. My Lil Sis, Tiah sampai sekarang tak boleh sebut tibai. Yang dia boleh utter ialah TIBAL. Memandai saja dia ubah.

BOK ~ Favourite Word yang kami adik beradik suka dengaq bila ayah sebut. BOK itu TILAM. Paling tepat sekali Tilam dari Kabu/ Kapas.

RENYAH ~ SUSAH.

HAWIN ~ BALING. Bukan nama tempat no. Contoh ayat ; '......Saya HAWIN pinggan mangkuk dekat kepala laki saya masa kami berkelai samalam.Terus laki saya pengsan 5 jam.......'
Ini contoh ayat ok. Jangan buat sensasi.

TAUK ~ BUANG. Ehheheh. Macam LAUK pulak bunyi dia.

KELEBEK ~ MENGAMATI. Contoh ayat; '.....Away hang dok KELEBEK muka hang tu kat cermin lama sangat? Aku dah nak naik meluat....'

Ooooops. CP dah sampai. Nak keluar Dinner dua orang. Anak? Kang aku tapau la.... Tatata.

No comments:

Post a Comment