Thursday, January 20, 2011

Minggu sibuk

Minggu sibuk. Rutin harian macam biasa. Pagi pagi buta dah bangun. Siapkan anak ke sekolah. Lepas anak dah comel dan cantik dan kemas dan lawa, siapkan CP pulak ke tempat kerja. Nasib baik aku tak payah hantar Wani pergi sekolah. Nasib aku dah sain MOU dengan CP awal awal lagi sebelum anak masuk sekolah. Tak payah hantar tapi kena ambik. Oklah tu. Tak da lah nak kalut kalut dengan Wina nak ke Tadika, dengan Aiman menyanyi pagi pagi buta mengamuk buat perangai molek.

Selesai Wani and Wina ke sekolah, terkontang kanting aku dengan Little Aiman kat rumah. Lunch pukul 11 pagi dah siap atas meja. Bukan apa, bila Puteri Princess balik, selalu mengamuk lapar, lapar dan lapar. Pukul 2 petang ialah waktu aku nak berehat. Bukan ZZzzZZ. Tak da masa nak ZZzzZZ yang bersungguh sungguh. Dapat take nap 15 minit pun dah kira bahagia. Petang baru sibuk nak basuh baju, nak masak untuk CP lah, nak jerit kat anak anak suruh masuk bilik air '....Mandi ! Mandi! Mandi! Sekarang!...'. Habis disitu.

Selesai makan malam, ZZzzZZ kan anak anak. Bila anak anak dah selamat ZZzzZZ, tengok tv rancangan favorite dengan CP berdua duaan. Rumah aku tak da ASTRO. Bil Astro mahal. Tapi ......aku tak kisah. Janji boleh tengok CSI, Criminal Minds, The Mentalist pun dah cukup. Next, ZZzzZZ CP pulak. Aku pun ZZzzZZ  sekali lepas tu.

No comments:

Post a Comment