Monday, December 17, 2012

Boleh Tak Boleh.

Orang perempuan bila tang bab membeli memang tak boleh blah. Ayat apakah itu? Hehe. Kalau tengok itu nak, ini nak, semua nak. Eh, betullah macam Ustaz Azhar Idrus kata. Kalo keluar rumah ja, mesti tak mau balik dengan tangan kosong. Dapat satu benda pun dah cukup. Nafsu nafsu.

Macam aku sendiri. Nengok lipstik nak lipstik, nengok bedak nak bedak, nengok eyeshadow pun nak jugak. Semua aku nak. Beli jugak, pakainya tak pun. Last last, kalau keluar, yang aku pakai cuma lipstik, bedak dan eyeliner ja. Kang kalau slap free tak manis pulak dipandang Cp. Itu cerita kalau sempat bersiap. Kalo tak, pucat lesi macam ais beku. Sungguh membazir beli bagai set set mekap. Jahat sungguh syaitan. Cukuplah. Lepas ni, aku nak beli yang aku nak pakai ja.

Umur dah masuk dalam range 30an ni memang mencabar. Garis garis comel, lopak lopak cute lebih jelas kelihatan. Tapi takdala sampai aku nak kena pakai anti wrinkle or whatsoever kan. Semua garis halus dan lopak kecil itu menunjukkan kematangan dan peningkatan usia. So, aku rasa tak perlulah aku nak taksub sangat nak bagi muka licin bak mutiara semata mata nak orang melihat aku macam remaja. Ewah ewah.

Sebagai peringatan jugak supaya aku berhati hati mempilih pakaian sesuai dengan umur dan keperluan aku sebagai seorang hamba Allah. Walau dalam hati teringin sangat nak pakai baju baju lama sebelum beranak dekat Syafiyah, I know its not the right way to do it, to become a new me. Banyak betul baju aku yang tak cukup syarat. Nehi kabhi nehi.  InshaaAllah. Semoga ditetapkan hati dan diberi kekuatan nak melawan hawa nafsu.

Perangai aku yang panas baran dan suka naik hantoo harap dapat dikikis dari dalam diri. Still struggling and I never knew that it's sooooo hard to control my anger rather than blew it. I am sick of it. Letih dan rasa teruk sangat bila marah orang dan bila minta maaf tak dipeduli. I know iI deserved it, but hey, I want to change! I am trying to be a good person everyday. Kalau orang lain boleh, InshaaAllah, aku pun boleh. Sekian.