Thursday, December 20, 2012

Hujan Sokmo @Tanah Merah

Musim hujan. Setiap hari hujan. Dari pagi sampai petang, lepastu sampai malam terus ke pagi. Senang kata dua puluh empat jam hujan. Apapun, Alhamdulillah, meski hujan baju pun tamau kering, suasana dalam rumah rasa nyaman dan selesa. Tak perlu berkipas sepanjang masa.

Biarkan baju baju itu. Lebih baik duduk diam diam sambil menikmati bunyi hujan berselang seli dengan bunyi bunyi comel dari Syafiyah.

Wani, Wina dan Aiman macam biasa. Bila ada nenek, suka sangat lah depa.Tambah pulak Ummi ada sekali. Wah! Pakej keseronokanlah untuk budak budak ni. Aku pun tak berapa dipeduli. Bila tang makan ja baru dok mencari "Mana Mummy?". Haish.

School holiday dah nak habis. Nasiblah segala baju dan kelengkapan srkolah yang major sudah dibeli. Tak kuasa aku nak bersesak dengan orang berebut rebut. Baik duk di rumah menjahit atau melipat kain. Tote bag dari buku Cath kidston Patch sudah siap. Sekarang dalam proses nk buat quilt cover pulak dan beberapa bijik bantal. Tengoklah keadaan. Kain pun belum cari lagi, tapi dah tahu berapa meter nak diguna. InshaaAllah, kang kalau aku rajin aku upload craft project aku. Kalo malas, hmmmmm, maaflah.

Dah. Pening kepala aku tengok Aiman berjoget joget semata mata nak bagi Syafiyah ketawa, tapi tak berjaya punnn. Muka asyik serius macam Mummy 24 jam. Kalo macam ayah, asyik menyakat mengusik dan mentinggikan my blood pressure, itu Kakak Wani yang comel. Aiman dan Kakak Wina  paling mudah. Perangai neutral tak ikut sesapa. Bagus. Tapi tak tau la kalo esok esok macam lain pulak kan. Orang utara kata "Tera nak besaq".