Tuesday, July 9, 2013

Sudahkah anda jumpa O&G tahun ini?

Minggu lepas ke Perdana. Bertemujanji dengan Dr Awang Nila. Sekali lagi, walaupun ia setahun sekali, prosedur yang sama, Pap Smear, CA125 dan pelvic ultrasound aku tetap dap dup dap. Bukan pikiaq pasai buat test bagai tu. Betuilah orang kata. Aku tak kata tau, ni orang yang kata. Penantian itu menyiksakan. Bagi aku penantian itu ' scare the hell out of me'. Dok tunggu result tu yang buat aku berdebar debar.


Hidup dengan dok pikiaq aku ni adalah tergolong dalam higher risk mendapat 3c, buat aku bersemangat, optimistik dan dalam pada masa yang sama aku takut.  Its only a matter of time. Yang penting, aku akan selalu berdoa dan berusaha malahan InshaAllah akan sentiasa buat yearly checkup and whatevever it takes just to be with my family. Yang selebihnya, aku serahkan pada Allah. Apapun, aku redha. Benda benda genetik ni bukan boleh diubah atau dibuang. Bukan, bukan. Itu semua diluar kawalan. Allah Maha Mengetahui. Allah Maha Berkuasa.

Yang belum, buatlah temujanji dengan O&G setahun sekali. Yearly checkup terutamanya Pap Smear. Jangan malu, jangan segan. Tak lama pun. Beberapa minit ja. Ok bai. Nak pi makan.