Tuesday, February 25, 2014

Pelaburan Emas : Kenapa Cp dan aku pilih Public Gold

Apa tu Public Gold?

  • Public Gold membolehkan kita berjual beli emas fizikal secara mudah, selamat dan lebih murah. 
  • Bermula dengan ketulenan emas 999.9 dan 916, dan perak 999, pelanggan boleh memilih untuk membeli emas dan perak mengikut kemampuan masing masing bermula dari 10 g hingga ke 1 kg. 
  • Manakala untuk dinar, bermula dengan 1 dinar yang bersamaan dengan 4.25 g emas 916. 
  • Dirham Public Gold bermula dengan 10 dirham.

Kelebihan  Public Gold?
  • Public Gold ada banyak cawangan di seluruh Malaysia. Maka urusan jual beli lebih mudah.
  • Ia selamat dan tiada penipuan. Beli emas, dapat emas.
  • Lebih murah sebab turun naik harga emas di Public Gold adalah mengikut harga emas di pasaran international dan diupdate setiap 20 minit.
  • Pelanggan boleh mmbuat pembelian serendah 10 g.
  • Margin spread ( susut nilai ) di Public Gold ialah dari 4.5% - 8% sahaja.Peratusan Margin Spread ni hanya akan berubah sekiranya berlaku keadaan pasaran yang tidak stabil cth: perang, ekonomi tak stabil dsbnya.
Katalah hari ni tiba tiba saja teringat nak tengok dalam website Public Gold harga emas. Eh, murah ni. Boleh beli ni. Contoh mcam harga dinar kat Public Gold cuma Rm 610 ja. So, boleh lock terus pada harga tersebut dengan membuat pembelian secara online. So, kalau kalau lepas 20 minit dah place order tetiba harga emas mencacak canak naik, toksah bimbang sebab kan dah lock tadi pada harga yang memula tadi. Boleh jugak mintak tolong dealer tolong lock kan harga. Dealer akan tolong place order dengan Public Gold, bagitahulah bila nak amik dan cawangan Public Gold paling dekat untuk collect emas.  Customer cuma perlu bayar terus kepada akaun Public Gold, print slip pembayaran, dan bawak bukti pembayaran tu masa nak gi collect emas. Mudahkan.

Tak perlu risau kena tipu, barang takda atau apa apa. Dealer cuma tolong lock harga dan place order. Customer bayar direct pada Public Gold dan collect sendiri barang. Bukan apa. Nak pi beli walk in boleh ja. Cuma takut stok tak ada, hampa dan ramai pulak customer. Dah kena tunggu pulak lama lama lama kat situ. 

Berminat tak? Kalau berminat, atau saja saja nak tanya info berkaitan emas Public Gold boleh hubungi saya. Ok. Itu saja.


Munirah Muhamad Hasbullah
PG Dealer Code : PG040439
Sms/ Whatsapp : +60134372446
Email : monecomel@yahoo.com
..xoxo..




No comments:

Post a Comment