Monday, November 10, 2014

Aku bukan Pondan. Aku Tulen Bang.

Hello blog,
Dah lama kita tak bersua. Rindu aku tak? Ok. Aku faham. Kau bukan ada hati pun. Kau pun takda perut. Senang kata KAU TIADA HATI PERUT. Hahaha. Lama sungguh aku tak merepek dalam blog ni. Aku malas. Line internet macam siput. Lagipun dua bayi sangat sangat membuatkan tenaga aku tersedut keluar secara pantas.

Oh ya. Syakir Amin hampir berusia 5 bulan. Wah. Cepatnya. Kakak Syafiyah sekarang dah 2 tahun 7 bulan. Oh tidak. Kalau boleh naklah bau baby setiap hari. Ada jual bau baby tak dalam botol? Ok, aku merepek. Sapa tak suka baby kan. Kalau Allah izinkan, aku suka kalau ramai anak. Alhamdulillah, lima orang sekarang pun aku rasa sangat sangat bersyukur. Memanglah penat. Tapi penat dia macam angin lalu. Bila tengok perkembangan anak anak, rasa setiap penat dan letih ternganga tu berbaloi.Sat sat. Jadi emosi pulak aku. T____T. Ok cukup.

Cerita lain pulak. Sejak aku mengandung dekat Amin lebih kurang dari bulan 10 tahun lepas, sampailah aku selesai berpantang Raya puasa hari tu, aku memang alah dan tak pakai pon skincare, makeup dan jugak perfume. So, akulah perempuan mengandung paling comot aku rasa. Bayangkan, setahun aku tak cuci muka bersiap bagai. Kesian CP. Kesian aku. Sekarang, aku tengah cuba guna skincare balik. Makeup pun kena belajar balik. Hudoh habaq hang. Nasib CP tak kata aku mekap cam pondan. Kalau tak, malu aku. Heels pun dah lama tak nampak bayang. Aku dah tak ingat bila last time aku pakai heels. Seluaq jeans. Hmmmm.

Tapi, beranak kali ni berat badan aku banyak jugak turun. Alhamdulillah. Takdala aku tercungap cungap macam badak air naik dari tebing. Nak uruskan rumahtangga pun pantas sikit. Eh eh. Baby Amin dah bangun. Aku kena chiow dulu. Lainkali lapang, aku merepek lagi ok. Sekian.

No comments:

Post a Comment