Wednesday, August 26, 2009

Tiada Idea. Cuma Merepek Saja

Apa yang aku nak? Ntah. Apa yang aku teringin? Ntah. Tak tahu. Tak dak idea. Bila Che Pyan tanya semalam aku nak apa sebagai hadiah sebab umur aku dah 29 tahun dah lewat 20 an dah nak masuk awal 30 an, aku keliru mejadi buntu. Ceh. Lagu Bunkface jugak yang muncul. Nak kasut? Yang ada pun tak terpakai. Asyik asyik pakai kasut buaya pendek. Asyik asyik kasut leper warna gold buaya panjang. Dah tak dak kasut lain dah yang kaki aku ni berkenan. Lagipun kasut aku elok lagi. TAk yah membazir kan.

Baju? Baju apa? Baju raya? Eh..Itu birthday ka tak birthday, wajib beli. Semua dah ada baju. Aku sorang ja belum. Cerewet punya mummy. Masuk kedai ni tak mau. Masuk butik ni tak mau. P kedai tepi jalan pun tak jumpa jugak baju yang aku berkenan. Kalau susah sangat baik aku pakai saja T shirt yang beli last week. Senang. Tak payah susah susah bazir peluh bazir tenaga bazir masa cari baju yang aku cuma pakai setahun sekali lepas tu ntah letak kat mana terus hilang. Ghaib terus.

Beg tangan? Handbag? Beg raya? Ceh. Ni lagilah pening nak pikiaq. Pagi tadi lepas sahur, sempat jugak aku online tengok barang satu dua handbag kalau kalau ada yang berkenan di hati. Tapi...hmmm. Terus hilang nafsu nak menghabiskan duit bila tengok tak da satu pun yang berkenan di hatiku.

Gelang emas? Cincin berlian? Rantai emas yang panjang dan jugak labuh sampai mencecah lantai? Hish. Apa ingat Che Pyan pemilik lombong emas kat Alor Star ni? Lagipun aku bukan suka sangat nak memakai serba mak nenek yang melampau dan terlampau lampau sampai jadi mak nenek pakai gelang sekerat lengan. Eiii. Tak sesuai. Sampai sekarang aku tak tahu apa aku nak. Biaqlah. Susah susah sangat aku suruh Che Pyan beli Sijil Simpanan Premium sudah. Senang. Habih cerita. Fullstop. Eh. Eh Eh. Sat sat. Tapi tak tau la pulak untuk waktu waktu yang seterusnya kan. Mana tau tiba-tiba ada pulak benda yang berkenan di hati..

No comments:

Post a Comment