Friday, March 11, 2011

Budak Kecik Nama Aiman

Ini cerita pasal budak kecik ini. Nama dia Aiman. Umur baru nak masuk tiga tahun. Anak mummy dia dengan ayah dia.


Ok. Mula.....

Sambil mengemop lantai di dapur, aku curi curi dengar Wani and Wina berbual pasal apa.

Wani : Wina tau tak kerusi kalau dalam bahasa Inggeris apa?
Wina : Tauuuu. Chair...... (sambil mencemik mulut tanda tamau kalah).
Wani : Kalau bantal? Ha ha ha. Apa?
Wina : Emmm... Tatau. Emmmmm mummy, kalau bantal apa dalam bahasa Inggeris?
Aku : Pillow.
Wani : Kalau katil pulak?
Wina : Hish kakak ni.
Wani : Kakak pun tak tau. Mummy, kalau katil pulak apa dalam bahasa Inggeris?
Aku : Bed.
Aiman : BAD IS JAHAT.

Ceit mamat kecik ni. Sempat mencelah pulak dah. Pandai pulak tu mengajaq kakak kakak dia pulak. Aiman Aiman.  Aku yang tengah mop lantai terus duduk kat lantai ketawa sampai nak muntah. Apahal tetiba ja sibuk bagi jawapan yang tak relevan langsung padahal sekejap tadi baru ja aku tengok dia melompat tiru macam katak dari dapur ke bilik. Sempat jugak no.

No comments:

Post a Comment