Wednesday, December 3, 2014

The unedited version of ME.

Anybody who knew me before, will definitely knows that I am such a CENGEY person. I rarely gelak. Apatah lagi smile. Muka ketat 24 jam, ya that's me. Tapi aku bukan nerd. Tak. Aku biasa saja. Kalau boleh, I don't like and I don't want to be the center of any attraction yang akan mudah buat aku rasa awkward dan segan.

Tapi aku bukan pemalu jugak pun tak terhegeh hegeh. I am a loud person. I will say whatever I want, whenever I like, to whoever pun. Aku tak suka berkias. Tak suka berbelit. Pun tak akan faham kalau ada orang berbelit atau memerli. Mudah bukan. Lebih baik aku tak faham. Tak perlu sakit hati.

Bukanlah bermakna bila aku macam ni orang boleh senang senang ambil kesempatan dekat aku. Kadangkala benda mudah yang boleh kita buat untuk elakkan kontroversi ialah BUAT BODO. Iakan saja. Bila ada provokasi, BUAT BODO. Kalau ikut hati, memanglah nak berpencak silat sambil sinsing lengan baju, angkat kain separas lutut sambil pasang kuda kuda. Tak. Aku bukan lemah, aku cuma nak elakkan pergaduhan.

Kadangkala bila tercuit sikit hati, biasalah. Cakap nak bertenang memang senang. Tapi nak buatnya sangat susah. Kalau ikut cara aku mudah saja. Terus bertanya straight to the point lah. Aku lebih selesa macam tu. Tak perlu aku nak edit diri aku supaya semua orang terima aku. Tak perlu aku nak bermanis muka depan engkau, padahal aku tak suka pun engkau. Tak perlu aku nak mempuji sakan, padahal di belakang kau, aku mengata pulak. Jadi lebih baik aku berdiam diri dan jadi neutral.

My blog and my FB are unedited version of me. I am real and I am not FAKE. Depan kau aku macam ni, depan orang lain pun aku macam ni. Depan kau aku pijak gajah mati, belakang kau pun sama. 

But I do have to save some respect for my CP, my father dan orang orang tua. Aku bukan kurang ajar.

My life is not a drama or a movie where I am the actress. I don't need to feel that everybody loves me. No photoshop or 360 are needed in my life. I do not have to lie about anything. I know I have flaws and it doesnt worry me. I know I have countless wrinkles on my face and FYI, it's called ageing.  I know I am fat, so I don't have to act like I am skinny. This is me and I am happy.   Terimalah ya dengan hati yang terbuka. Kita semakin tua, bukan semakin muda. Bawak bawaklah bertenang. Pujian manusia tak bawak ke mana pun.

Bila mendongak ke langit, jangan lupa kaki masih berpijak di tanah, di bumi yang nyata. Cubit sikit diri sendiri. Jangan banyak sangat berkhayal tengok cerita Korea sampai angau melalut lalut. Oitt. Malam ni nak tengok ulangan cerita My Girlfriend is a Gumiho. Chek tak sabaq aih. Hehehe. Okbai.

No comments:

Post a Comment