Saturday, May 7, 2011

Bila kita fikir positif, kita dapat bertenang.

Hari Sabtu. Bangun pagi pagi excited semacam. Habis kejutkan satu rumah awal awal padahal takda sapa pun nak bangun seawal aku. Tak palah. Hari ni dapat result. Dap dup dap dup. Gelabah pun ada, tapi sikit ja. Risau pun ada jugak tapi aku cuba fikir positive. Banyak sangat dah absorb benda yang negative dalam kepala ni. Kalau resultnya baik, Alhamdulillah. Kalau tak, aku redha.

Sampai klinik tepat pukul 9.30 pagi, aku kecewa. Doktor belum sampai. Terpaksa pergi breakfast dulu pulak. Haiii. Pulak dahh. Macam macam. Pukul 10 pagi aku datang balik ke klinik. Aku orang pertama. Yippee. Then doktor bawak keluar sekeping kertas yang dah sah sah lah result tu yang dia nak tunjuk kat aku. Your bla bla bla is consistent with bla bla bla bla. Alhamdulillah. Syukur sangat. Tapi tak mau lah aku terlompat terkinja kat situ. Buat malu ja. Aku memang rasa gembira sangat tapi dalam masa yang sama aku cuba tak terover excited. Biasalah. Kita hanya merancang. Allah yang menentukan. Yang penting, kena take it easy. Tak payah gopoh dan kalut malut. Itu saja. Tata.






P/s: Heard of Tupperware? Bet you never heard about winning Galaxy Tabs with by just being the 100th person to SMS. Click now.

No comments:

Post a Comment