Wednesday, May 18, 2011

Bila perempuan tak berkelakuan seperti yang sepatutnya...

Dah lama tak online sebab sibuk menjaga hal ehwal rumah tangga dan jugak keadaan kesihatan yang kurang memberangsangkan. Maleh aku nak online lelama. Buat sakit jiwa. Tiba tiba pagi ni teringat nak google pasal satu kumpulan ni. Sana sini depan belakang orang asyik dok kecoh pasal sensasi terbaru ni. Ah. Tak lah baru sangat pun. Kat Korea dah lama dah benda alah ni. Tak sangka aku orang Melayu beragama Islam pun teringin nak jadi macam WonderGirls kan. Aku tak minat sangat pung ngan lagu lagu Korea. Ada satu lagu ja aku suka dari kumpulan SNSD, Into the New World. Lagu ni rileks ja. Takdalah kena tergedik gedik. Terkinja kinja. Tersembul segala isi dunia.

Tapikan, gadis gadis Korea semua comel comel dan badan slim shady ja. Kalau pakai seksi pun takda lah nampak sampai nak pecah miniskirt ngan meletup habis baju sebab terlalu sendat macam kumpulan tempatan berperasan comel bak Korea ni.. Bak kata aku, orang Korea dah memang pun comel comel aja. Lagipun diorang tu bukan orang Islam cam kita. Sebagai Muslim kan dah kewajipan kita menutup aurat. Aku pun tak paham lah ngan depa yang suka tiru artis artis Kpop ni. Tak da identiti sendiri pong. Apsai nak tiru orang. Tak sesuai lah. Sama jugak macam kalau umur dah 40an bakal menjelang senja masih lagi nak berfesyen (kononlah) macam LadyGaga. Meluats. Malulah. Jaja sana sini. Lagutaksedappong. Hampes. Kpop menda ntah. :-P

Itu satu hal. Ni hal lain pulak. Pagi tadi aku sajalah merewang dalam yuotube. Tetiba aku jumpa satu group budak budak perempuan separa tua sekejap lima orang, sekejap enam orang menyanyi tergedik gedik macam apa ntah. Dengar dialek tu macam dari Kelantan. Tajuk lagu semua dikir saja. Taksedappong. Macam Har***. Harap jaja bergelek, golek bontot ngan golek dada kasi orang nak tengok. Aku bukak sekejap ja. Tak sampai lima minit aku dah tutup. Meluats. Buat malu kaum wanita  ja. Jadi objek apa ntah. Yang syoknya Rosalinda pun ado. Iyo. Rosalinda pun ado jugak nyanyi ngan diorang ni hah. Kau tak kenal Rosalinda? Nak tahu, kau gi google sendirik cari dalam internet especially dalam Youtube. Tak taulah dia ni bangsa apa. Aku musykil. Sekian. Tata.

No comments:

Post a Comment