Monday, April 23, 2012

Hormon mengganas

Semalam, aliran hormon adalah tak tentu hala. Terlebih moody, terlebih perasaan dan terlebih lebih segalanya. Level of anxiety yang tak dapat di kawal membuatkan aku jadi serba tak kena.

Kerja rumah banyak yang perlu dibereskan. Oh ya, aku tidak bergoyang kaki di rumah seperti 'mem' besar walaupun tok aku ada kt sini. Selagi terdaya, aku buat. Kalau tak da daya, terdamparlah aku macam ikan paus sepanjang hari. Di sebabkan aku agak cerewet, memang susah nak bekerjasama dengan orang terutamanya bila bab bab pengurusan rumahtangga ni. Aku dah terbiasa buat benda ikut suka hati aku sendiri, dan bila ada campur tangan orang lain aku jadi tak selesa. Harap harap, lepas bersalin nanti aku sihat dan mampu menguruskan kembali hal ehwal rumahtangga seperti sedia kala. Amin.

Syukur sangat sangat walaupun Aiman suka sangat bagi aku naik hantoo pepagi buta, dia sangat berperangai baik selepas bersarapan sehingga kakak dia balik dari sekolah. Oklah kan. Dari dia mengamuk tak tentu hala buat perangai sampai aku rasa macam nak pitam. Oh Aiman anak yang baik.

Mesin basuh dah memanggil manggil. Baiklah aku sidai baju, biar petang ni sempat kering dari aku bersidai mengadap blog. Sekian.