Sunday, April 22, 2012

Molek itu cantik

Ahhh. Selesa gila bila menaip entry guna Mrs L. Aku lebih prefer Mrs L dari En Tab sebab En Tab banyak sangat songeh. Tapi jangan bimbang. Aku still sayang engkau En Tab. Kau tetap dalam handbagku.

Semalam ke Perdana untuk antenatal check up pada minggu kehamilan yang ke 37. Sampai ke KB dalam pukul 12.30 tengahari terus ke kaunter registration. Mana tahu kali ni rezeki aku jadi patient yang pertama.Aku tersilap. Malangnya aku yang ketiga untuk sesi petang. Yalah. Baik ke Tesco membeli belah barangan dapur. Membuang masa itu tak bagus. Baik memenuhkan masa dengan aktiviti yang berfaedah dengan membeli barang barang keperluan hidup. Hehe.

Selepas berhempas pulas mengerah kudrat menaik turun escalator, menolak troli berganti ganti dengan CP, dalam pukul 3 petang bergerak ke Perdana semula. Sampai sampai di depan bilik Dr Awang Nila, mak ai ramainya manusia. Tapi takpa, aku dah register awai awai dah. Rupa rupanya aku kena buat CTG dulu. Ikut sajalah. Boleh meninjau labour room sekali. Lebih kurang setengah jam kena berkurung buat CTG, baru boleh jumpa Dr. Alhamdulillah, Dr Awang kata baby molek, contraction pun mild saja lebih kurang sekali dalam tempoh setengah jam.Tapi aku still kena induce jugak next week sebab aku tak boleh beranak lewat dari 38 minggu due to my GD. Tapi aku dah bagitau awal awal kat Dr kalau aku kena induce, aku nak epidural.

Oklah. Nak perabih segala chores yang tak selesai lagi. Sementara masih ada sisa sisa tenaga, baik aku selesaikan segalanya sebelum Che Wani balik dari sekolah. Sekian. Selesai.