Tuesday, March 30, 2010

Mrs @ Puan Berangan dan Elegek

Lately, aku memang malas nak update apapun. Nak duduk mengadap benda alah ni pun payah. Little aiman kuat meragam dan sangat kuat merajuk. Bukan sebab apa pun. Since dia masuk 2 tahun dah, aku nak berhentilah menyusu badan. Dah tak larat nak meriba setiap kali Aiman nak susu. Lagipun, this year I'm trying to conceive dan sudah sepatutnya aku berhenti menyusukan Aiman. Kalau ada rezeki. Amin. 

Dalam pada duk berangan nak conceive lagi tahun ni, ada dua benda yang aku rasa dah sampai masa aku tukau. Dua dua masih elok dan berfungsi lagi. First ialah jam tangan. Second ialah purse aku. Aku rasa dah nak dekat Sepuloh tahun dah aku pakai dua dua tu. Ya lah. Ada sentimental value tau. Jam tu sebab mak aku yang bagi duit dan aku tukang pi beli dan pakai saja. Aku ingat masa nak beli jam tu. Aku keluar Alor Setar dari Arau dengan Mum. Mum yang tolong pilihkan jam tu untuk aku. Taste dia memanglah. Makan duit sungguh tapi berbaloi lah sebab memang jam tu tahan lama gila. Purse tu pulak mak aku yang bagi masa aku still belajat kat Arau lagi. Lama wei. Aku treasure gila purse tu. Aku pernah beli purse baru tapi lepas seminggu aku ended up punggah balik semua brg dan pakai balik purse lama yang mak aku bagi tu. Sayang sungguh aku dengan purse tu. Mana ada aku nak dapat hadiah apa apa dah dari mak. Mak aku dah lama takda. Sedikit sebanyak mestilah aku sayang sangat dengan dua benda ni dan rasa rugi sangat kalau tak pakai. Tapi, aku rasa inilah masanya aku perlu gantikan dua dua benda tu. Ganti bukan maksud aku nak lempaq buang jauh jauh tak mau tengok dah. Tidak sama sekali. Maksudnya aku nak simpan dan pakai bila teringin dan teringat sajalah. Sekarang ni siboklah aku menggoogle sana sini cari yang aku berkenan. Jam dah jumpa dah. Hehe. Purse belum lagi. Hehehehe.

Oklah. Nak bersiap sedia dan berpakaian lengkap. Sekejap lagi pukul 12 tengahari. Wani dan Wina balik sekolah. Sekarang kalau berjalan kaki dah tak mau dah. Eksyenn. Panaslah. Letihlah. Tak laratlah. Padahal sekolah sekangkang bigfoot saja dari rumah. Nak naik Elegek saja. So tata. Aku nak pi bagi enjin hangat dulu tiga empat minit.

No comments:

Post a Comment