Wednesday, March 3, 2010

On Chinese New Year

Dalam previous entry dah cakap yang aku satu family tak jadi berholiday ke mana mana pun. So, kami ke Penang melawat rumah my Sis in law. Lepas tu esoknya pergi berkelah ke Teluk Bahang yang terletak nun di seberang pulau si sebelah sana. Then, on the way balik, singgah sekejap kat rumah Mak ngan Abah kat Merbuk. Lepas tu dua hari selepas balik rumah, bapak aku pulak ajak berkelah aka mandi sungai lagi. Tapi kali ni kat Bukit Wang pulak sebab adik aku nak balik hari Selasa ke UPM. Lepas tu  esoknya aku sekeluarga sekali lagi ke Merbuk. Pening aku. Cuti apo. Semput dado aku nak basuh kain yang setambun tu. Since aku banyak masa lapang hari ni, aku sempat upload few pics yang aku tangkap sepanjang Che Pyan cuti seminggu hari tu. Nak tengok tengok. Tak mau tengok sudah. Hah hah hah.

  
Ni masa kat rumah Ina.
Budak budak ni dah excited sangat dah ni nak mandi air terjun ni

  
Mak budak pun ada. Tapi buat menyibuk saja.

  
 Naik jambatan Pulau Pinang. Dah lah banyak kereta.
Sesak woooooo.

  
 Adik aku tak habis habis dengan pelampung penyu tu.
Orang lain duk sibuk sibuk punggah barang.
Aku? Tukang tengok

  
 Wina ngan Aiman dah tak sabar dah nak mandi 
sampai diaper Aiman pun tak sempat nak bukak.
Nasib baik diaper tu tak jadi pelampung.

  
Orang lain semua dah naik makan.
Aiman seronok duduk berkubang kat bawah lagi..

  
 Balik naik feri. 
Janganlah harap aku nak turun dari kereta atau 
menjenguk kepala keluar melihat pemandangan cantik air membuak buak dari atas feri
Eiiii. Ngeri.

  
 Malam singgah makan kat Restoran Mee Udang kat Titi Timbul
Used to go there masa kami duduk kat Sg Dua dulu. 
My mak's favourite.

  
 Ni masa on the way balik rumah.
Singgah sekejap kat Merbuk sebab Che Pyan nak melawat Che Keli

 
  
 Budak budak dah boring sangat dah ni..


 Gambar kat Bukit Wang, Jitra
Aiman sorang ja yang excited tengok Wan memnacing ikan
Yang lain semua buat tak peduli sebab lapar.
 

Bukit Wang, Jitra
Sangat bersih dan tiada pencermaran. 
AMARAN: Banyak anak berudu.Eiiiii


 
 Merbuk lagi.

Dah. Cukup cukup. 
Wina pun dah pose bagai apa ntah.


~THE END~

No comments:

Post a Comment