Thursday, August 19, 2010

Cabaran Betul

Hari ni dah masuk hari yang ke-8 kita berpuasa.

Ya Allah, Engkau kurniakanlah kekuatan dan kesihatan kepadaku supaya aku dapat melaksanakan ibadat puasa dengan sepenuhnya. Ya Allah, janganlah Engkau bebanku dengan bebanan yang tak dapat ku tanggung.

Walaupun ada sedikit kesukaran dan kepayahan, aku harap aku berjaya. Cabaran betul. Bila bangun ja mesti nak pening, mesti rasa cam nak tumbang. Padahal aku manusia. Bukan pokok yang boleh suka suka tumbang dan jatuh melintang sampai block jalan.Tekak pun pedih gila dan panas. Tapi yang syok, pukul 4 petang sebelum Asar dah ok dah. Dah tak da dah semua tu. Sempat lah jugak memasak. Kesian jugak kat CP kalau hari hari kena beli lauk pauk. Dah la penat balik dari kerja yang nun jauh di sana. Balik rumah kena pulak bersabar dengan karenah si wife ni. Apa yang aku terdaya buat, aku akan buat. Kalau boleh tak mau nak manjakan diri sangat kali ni. Yang tak selesai selesai sampai hari ni ialah kain baju yang bertimbun timbun nak kena lipat. Nak suruh My Two Little Princesses, memang lah tak boleh. Dua dua kecik lagi. Buat lah sorang sorang sikit sikit. Itu yang lama lama jadi bukit. Ehheheh.

Oklah. Tak mau buang masa lagi. Nak kemas rumah dan clear apa yang patut sementara mood dan tekak masih stabil . Sekejap lagi kalau dia datang balik, terbaringlah aku atas katil lagi. Tata. Selamat berpuasa.

No comments:

Post a Comment