Monday, August 18, 2014

WE NEED EACH OTHER.

Selalu kita rasa kita dah beri dan buat yang terbaik untuk orang disekeliling kita. Tapi, dalam dok merasakan macam tu, kita jadi semakin lalai dan terlupa. Kita anggap sesuatu benda atau perkara tu terlalu remeh nak dibuat atau kalau dibuat pun, takkan ada impact pun dalam hidup ni. Sebenarnya ada.


Dalam pada kita asyik nak fikirkan pasal perasaaan kita yang dah terguris atau terluka sebab sesuatu, kita terlepas pandang dari mana semua ni bermula. Kita asyik tuding jari sana sini menyalahkan orang lain. Kita terlupa nak nilai diri kita. Di mana kita.

 

Akan sampai satu tahap di mana kita rasa putus asa dan sudah tak nak ambil peduli tentang apa apa pun dalam hidup ini selain dari melayan rasa sedih yang melampau sambil makan Pringles tiga empat kotak sehari atas sofa sambil tengok tv dan berselang seli dengan menangis meratap hiba. Apa ni?



Jangan. Hidup kita ni bukan tentang kita seorang sahaja. Lihat sekeliling. Pandang ke dalam dalam mata orang orang yang kita sayang. Ya. Langit tak selalu cerah. Pun jugak langit tak sentiasa mendung. Hujan akan tetap turun jika Allah kata turun. Kita cuma kena cari tempat berlindung yang selamat untuk diri sendiri dan jugak yang tersayang.



Yang penting kita bersama sama. Saling melindungi satu sama lain. Saling melengkapi sesama kita.                                                                                                         

No comments:

Post a Comment