Monday, September 8, 2014

I still miss him though he is 5 minutes away from home.

Dear blog,
Pagi hari, sesudah Cp pergi kerja jenuh aku bersilat dalam rumah dengan dua bayi. Merungut? Tak. Aku bercerita. Sebenarnya, seronok sangat bila ada kanak kanak kecil dalam rumah. Aku takdala sunyi. Aku kan suka bercakap non stop. Cuma, masa aku mengandung kat Amin hari tu, aku jadi malas bercakap. Ikut sajalah. Aku cuma nak berbaring saja. Masa pantang pun sama. Aku lebih suka spend masa berbaring atas katil dari berbual terutama sekali dengan CP. Aku malas nak teman dia tengok TV. Aku malas nak melepek kat atas sofa. Semua aku malas. Maaf ya sayang. It wont happen again.

Sekarang, dua bayi masih terlena lagi. Nak ajak CP berbual kang ganggu pulak. Sekejap sekejap bolehlah Telegram dia. Tak pun call barang dua tiga minit tiga empat jam sekali. Ataupun aku sms ja kat dia. Pelik tak? Eh, kenapa pelik pulak. Sukahati akulah nak call dia, message dia bila bila pun. Bukan aku cakap lelama pun. Paling lama aku rasa 3 minit kot. Tu pun dah panaih telinga. Kalo 12 tahun yang lalu, dua jam tu macam dua minit ja. Hehhehheh.

Bila CP balik kerja, itulah masa paling seronok rasanya. Sebab dah 12 jam tak jumpa. I can talk to him and at the same time looking at his face and get to hug him lama lama. Though he is a bit skinny now, he is still my Papa bear. Heeeee. Ok. Now I miss him so much.

No comments:

Post a Comment