Tuesday, September 30, 2014

Angan angan.

Melipat kain yang setinggi gunung. Perlukan kesabaran tahap tertinggi. Sesekali anak anak datang berlari lari sambil menyanyi di atas kain baju yang sudah terlipat rapi,terbeliak biji mata aku. Whattt? Kalau aku bebel pun aku kena lipat balik, kalau tak bebel pun aku kena lipat balik jugak. Menjerit tak payah kira. Berkali kali dah aku rasa anak tekak aku hampir tercabut. Sekejap lagi mungkin aku akan guna teknik enjit enjit semut.

Kelam kabut melipat baju sebab nak balik kampung. Yeehu. Raya Haji kan minggu depan. Mempacking baju ala kadar. Walau naik MPV, ruang tetap satu masalah. Dua bijik child car seat. Hmmm. Memang ngam ngam lah nampak gayanya. Selalu kerusi belakang sekali boleh lipat jatuh terus. Bolehlah aku berlagak bagai orang kaya dengan bagasi yang banyak. Tapi kali ini, nehi. Tidak boleh.Urusan mendobi tetap berjalan walau dimana aku berada. T_____T

Dah set nak bertemujanji dengan CP di Nasi Royale. Berdua? Oh, mungkin macam dalam angan angan. Mimpilah aku. Amin, Cik Syafiyah dah pasti turut serta. Kita berdating dalam rumah lah Sayangku CP. Heeeeeeee.

Sekian.

No comments:

Post a Comment