Thursday, September 11, 2014

Sembang muhong: Positive Mone in da house.

Bila api bertemu air, api akan padam. Bila air bertemu air, jadi air pasang. Bila air bertemu batu, laluan terhalang. Macam tu lah perangai manusia. Macam aku dan Cp. Tak tahulah siapa air, siapa api atau siapa tanah. Tapi yang aku pasti, CP memang Raja Bergurau, Raja Mengusik dan Raja Menyakat. Grrrrrrrrrr.

Bertentangan dengan aku. Aku tak reti bergurau. Tak tahu pun nak bezakan antara bergurau atau tidak. Bagi aku, jika kau kata A, maka A lah jawapannya. Takda aku nak tanya kenapa tak B, atau C atau apa apa. Its just me being me. Aku kurang ketawa. Aku takut ketawa. Selalu kalau lepas ketawa banyak banyak mesti menangis. Aku suka tumpukan perhatian. Senang kata, aku sangat sangat suka kalau aku jadi pendengar dari aku terpaksa berhuha huha ketawa sana sini. Aku jenis yang reserved.

Aku bukan anti sosial. Aku biasa berkawan. Biasa jugak berperangai masa zaman senget sebelah dulu. Kadang kadang aku tertanya tanya, macam mana CP boleh tahan dengan aku. Aku sukar berlawak. Tak pandai berlawak pun. Senang kata macam Cp sebut ' No sense of humor'. Ya, aku mengaku. Aku suka serius muka ketat dua puluh empat jam. But...

he said, I am who I am.Tersentuh hati chek aih. Sat, nak teriak sat. T___________T.

Walau aku muka ketat memanjang, he knows how to make me happy. He knows when to make me smile. Aku cakap kat CP yang aku nak tonton Raja Lawak supaya aku dapat few tips and tricks on how to have a bit of sense of humor. But he said tak payah. I do want to make people smile but I dont know how. I am not a jovial person nor that I am bubbly or a born jokester.

Thinking that he accepted me for who I am, i am so thankful for that.

Today : POSITIVE VIBE MODE

No comments:

Post a Comment