Tuesday, September 30, 2014

Yakin pada Allah.

Penat? Ya. Putus asa? Sedikit lagi. Sedih? Tidak lagi. Kecewa? Hanya Allah yang tahu. Beberapa kali jatuh, beberapa kali bangun semula. Apa yang ada? Rasa pedih dan terkilan. Rasa sakit dan pahit. Sungguh, kalau dapat dihitung, memang rasa lelah. Memang aku rasa dah kalah.

Paling penting, walau sesakit mana, sepedih mana pengalaman hidup yang terpaksa dilalui, Allah ada. Jangan putus harapan. Cepat atau lambat, hanya Allah yang tahu. Hanya Allah yang berkuasa ke atas segala galanya. Biarlah orang nak buat apapun. Yang penting, kita tahu Allah ada. Jangan berhenti berdoa. Jangan berhenti berharap pada Allah. Sudah puas usaha, disertai dengan tak putus putus berdoa, puas sudah merintih hiba pada Allah, sekarang serahkan segalanya pada Dia.

Bertenang. Teruskan berdoa. Mencuba untuk tidak berputus asa. Mencuba untuk kali yang keberapa. Entah.

Kesukaran hidup atau pengalaman pahit mungkin susah nak ditelan. Bukan mungkin. Bagi aku memang susah . Seperit manapun perasaan, sesakit mana pun hati, sepedih manapun rasa, yakinlah pasti ada sinar di suatu masa. Yakin pada Allah. InshaAllah, segalanya akan baik baik saja seperti sediakala.





Muhasabah untuk diri yang MudahRebah.


Yang benar:

monecomel
Perempuan  Garang Tapi Dalam Hati Ada Taman.


No comments:

Post a Comment