Sunday, December 26, 2010

Sabtu dan Ahad

Hari Sabtu, hari meyukat tanah sekeliling Alor Setar. Pagi lepas breakfast kat Zeefee, singgah kejap kat Stadium Darulaman. Ada Car Boot Sales. Tak lah ramai sangat peniaga. Tak leh compare macam Car Boot Sales kat Shah Alam. Meriah ya amat. Kat sini, banyak yang menjual barang barang lama dan jugak antik. Barang barang terpakai macam baju tak payah cakaplah. Ada tiga empat gerai aku tengok. Yang tak sabar sabar nak ke sana sebab bersebab. Apa aku tulis ni. Sampai ja kat stadium, terus heret anak jalan cepat cepat nak ke satu gerai istimewa ni. Ada gerai jual RABBIT ooooooo. Tauke rabbit tu dari Changlun. Rajin betul dia datang sampai ke Alor Setar ni. Yang pastinya, rabbit yang dia bawak memang semua cute cute sangat. Mostly, anak anak rabbit yang baru bercerai susu. Ada breed from Lion Head. Yang biasa jenis New Zealand pun ada. Setelah berjaya memujuk rayu CP selama yang aku rasa agak lama, yess dia bagi jugak aku beli sepasang. Huuhuu. Haahaa. HiiiHii. Aku seronok. Sekarang dah bertambah lagi keluarga rabbit kat rumah . Hahahaha. Aku seronok. Eh. Silap. Sepatutnya aku ucap Alhamdulillah. Manusia memang cepat lupa.

Hari ni, hari Ahad. Tempat pertama yang dituju ialah ke market. Nak beli bahan mentah buat stok seminggu aku nak masak. Lepas selesai semua, pi breakfast kat Zeefee lagi hari ni. Malangnya terlalu ramai amat manusia nak breakfast kat Zeefee hari ni. Order air sudah. Last sekali, singgah Medan MARA beli roti canai, capati tiga empat bijik, dengan bihun sup kasi bungkus bawak balik. Senang cerita tapau bawak balik rumah.

Selesai makan, keluar lagi. Ke Tesko pulak. Aku nak beli baju cap Tesko, F&F. Cari punya cari memang hampeh. takdak pun yang betul betul berkenan dihati. Lepas tu ternampak baju yang aku ndak sangat hari tu tapi tak terbeli. Mak ai. Discount 70%. Apa lagi. Aku terus ambiklah. Tak toleh kiri kanan dah. RM 10.50. Heeehee. Tapi yang aku musykil bila nak bayau terus jadi 3 angka. Baju aku sepuluh ringgit ja. Yang banyak sekali dalam troli tu ialah makanan budak budak dan bapak budak. Habis cerita. Baik aku beli baju tiga empat lai tadi. Tak la terasa pedih ulu hati sangat tengok. Nak kata apa lagi dah. Bayau bayau sajalah. Oklah. Nak suruh kanak kanak mandi. Tata.

No comments:

Post a Comment