Monday, June 6, 2011

Aku hanya insan biasa

Hipokrit? Tak. Aku bukan hipokrit. Aku tak berpura pura pun. Ya. Aku ada dalam tiga empat helai jugak legging. Aku suka pakai legging. Malah, aku jugak pernah jual legging dalam blogshop aku. Aku dulu jahil jugak. Main belasah ja pakai apapun. Janji CP kata ok aku bedal. Tapi tu cerita dulu. Cerita zaman dulu dulu. Ehehe. Macamlah lama sangat kan tahun ni dengan tahun lepas kan. Sekarang ni aku dah tak buat dah cam tu lagi. Alhamdulillah. Tak mau dah pakai yang bukan bukan. Bukankah sebagai manusia kita dituntut untuk berubah ke arah kebaikan. Bukan ke lorong gelap ya. Sebagai isteri dan ibu, aku perlu ada batasan. Aku perlu jadi contoh yang baik untuk anak anak dan adik adik aku. Batasan aku untuk pakai yang gitu gitu hanyalah untuk dipakai didalam rumah. Bukan untuk aku pergi ke pasar, pergi bershopping dan juga pergi ambil anak kat sekolah. Pahal kau pakai ketat ketat seksi meksi pergi sekolah anak. Kang anak aku jugak yang malu. Ish mummy ni, dia lupa ka dia bukan kat dalam rumah, kata anak aku dalam hati. Kekeke. Bila aku nak keluar sidai kain pun aku tak akan pakai seluor jenis ni. Senang ja. Gamak nak keluar sekejap sekejap, saruklah jubah ka, seluar tidoq yang gaban ka atau kau pergi masuk bilik amik kain batik buat menutup aurat. Susah ya. Tak dalah. Lama lama biasalah. Dugaan memang banyak. Godaan apatah lagi. Kadang kadang tu hampir jugak terbabas tapi aku cuba kuatkan hati dan semangat aku. Alhamdulillah. Bagi aku, salah satu cara untuk kita berterima kasih kepada Allah dan bersyukur atas apa yang Dia telah beri kepada kita selama ini ialah dengan mengamalkan suruhanNya dan menjauhi perkara yang dilarang oleh Nya. Ok. Sekian.

P/s:Entry ini bukan untuk dipropa. Nak baca, bacalah, kalau tak suka kau boleh tekan butang pangkah kat atas sebelah kanan tu ok. Sebab tu aku disable comment kat blog aku ni. Kalau kau suka, kena dengan citarasa kau, kau puji, tapi kalau kau tak suka, tak kena dengan citarasa kau dan kau tak mau terima kau keji. Terpulanglah. Kita ada akal. Kita boleh berfikir. Kalau kau masih rasa nak pakai ketat ketat tertonjol sana sini, dan nak jugak jugak pakai sanggul tinggi macam boggol unta tu kat kepala kau, apalah daya ku. Aku hanya insan biasa.

No comments:

Post a Comment