Wednesday, June 8, 2011

Spesis Perangai Pelik.

Ini cerita pasal perangai orang tak ada adab. Tolong jangan buat macam ni kalau berkunjung ke rumah orang.

Ada satu family ni pergilah berkunjung ke rumah sorang makcik yang pandai urut mengurut ni. Husband dia tak ikut sekali. Makcik mengurut ni pulak ada tiga orang cucu datang bermalam tiga empat malam yang umur depa lebih kurang sebaya dengan anak family tadi.  . Wife aka mak budak yang datang kecik comel vogue gitu dan jugak dua orang anak dia yang sorang budak laki umur 15 tahun kalau tak silap aku dan sorang lagi budak perempuan tahap dua kot kalau kat sekolah rendah sebab badan besar bagai. Datang rumah orang tua ni bawak dua kotak KFC. Masuk ja kat dalam hall rumah orang tua tu, mak budak budak suruh depa dua duduk bersila dan makan elok elok.

Yang cucu cucu makcik ni yang ada sekali kat hall tu terkebil kebil tengok aja. Jemput pun tidak. Maknya pun sama. Buat donno macam tada hal. Apahal la buat perangai macam ni. Mak budak budak ni bagi aku memang tak ada adab dan sangat mengong. Senang kata STUPID atau ayat lebih sesuai  lagi ialah KURANG AJAR. Ada ka patut ajar anak anak buat camtu. Takdanya nak tunjuk hormat kat tuan rumah dan isi rumah . Kesian cucu tuan rumah tu. Ya lah. Budak budak. Apa yang depa faham sangat. Tapi yang aku tak paham dengan perangai mak budak budak  tu. Janganlah bawak keluar  dari awal awal lagi. Dah la datang rumah orang dan kemudian buat macam rumah sendiri tak da hal melahap macam kebulur tahap apa ntah. Aku pelik betul dan tak faham kenapa ada manusia yang perangai macam ini.

Kesimpulannya, jadilah ibu bapa yang tidak biadap, tidak kurang ajar dan tidak sombong supaya anak anak tak ikut perangai macam tu bila dah besar nanti. Tata. Nak melawat Roiworld.

No comments:

Post a Comment