Thursday, May 14, 2009

About Time

Yes. It's about time my che Pyan should put a smile on his face. About time he should be happy. About time I should be happy too. Sekejap tadi around 8.30 pm, che Pyan balik. Nampak ceria macam kanak-kanak Ribena. We talk about this and that. We talk about his day at work.

Tak macam selalu. Tak macam for the past few months. Balik rumah sangat tidak berenergy langsung. Sudah berjuta-juta lemon kata-kata semangat diberi. Sangat kurang berkesan. Kadang-kadang aku rasa macam aku ni teruk sangat. Eh. Bukan teruk sangat. Teruk sikit ja. Ya lah. Aku tak pandai pujuk memujuk ni. Mengcomfortkan orang jauh sekali. Kalau berleter tu aku pandai la. Nombor satu.

Ceh. Ni dah menyimpang dari cerita sebenar. Aku sangat happy sebab Che Pyan sudah happy. Che Pyan sangat happy sebab dia dah confirm. Yea yea. Tak payah pikiaq lagi. Tak payah pikiaq nak tanam sayur apa, nak bela kambing banyak mana, nak bela ikan apa untuk menjana income keluarga ini kalau Che Pyan tak confirm.

Serius. Aku dah terbayang dah macam mana hidup aku nanti kalau Che Pyan sudah tidak makan gaji lagi. Pagi-pagi aku ngan Che Pyan lagi dah kena bangun. Maklumla nak ke kebun sayur-sayuran organik. Lepastu balik rumah bagi ikan keli makan pulak. Tengahari, terkedek-kedeklah aku ngan Che Pyan menarik-narik kambing untuk dibawak ke tempat meragut. Wow. Macam seronok. Tapi pun, memang selama ni Che Pyan bela kambing pun, tanam sayur organik pun dan bela ikan keli pun. Tapi tu projek kecik ja. Maklumlah. Nama pun Penternak aka Petani part time. Bukan dapat buat income, lagi keluaq duit adala.

Apapun, Alhamdulillah. Akhirnya Che Pyan dah confirm. I knew it. Ermm...My Dear Che Pyan..kita nak celebrate kat mana confirmation u tu..? Wo ai ni...

No comments:

Post a Comment