Saturday, May 23, 2009

No Public Holiday

Yesterday
Yesterday adalah hari selazy-lazynya. Too lazy to cook, too lazy to do semua kerja-kerja rumah. Pemalas tahap apa ntah yesterday. I even asked my sis to buy KFC for lunch. Apa punya mummy ntah. Tapi me sangat-sangat lazy sampai kalau nak angkat buntut pun tak larat. Ok..Enough about yesterday's lazy day.

Last Night
Me n the whole family that means Che Pyan,the kids as well as my sis Tiah, went toTesco for monthly punya shopping. Untuk apa? Beli groceries la. Sampai penuh satu trolley. Fortunately, bawak Aiman punya stroller. Tidak, hmmm..tak tau nak letak kat mana dah. Nak dukung tak larat. Bukannya Aiman berat sangat pun. Aku ja yang tak larat. Dah habih tawaf dan mebeli semua segala mak nenek, Wani mula dah. Dia mula dah. Dia mula dah meragam. Aku pun mula jugak. Mula naik hangin satu badan. Nak Pondok Pizza! Nak Pondok Pizza! Apa la anak aku ni. Siang tadi nak makan KFC. Malam nak Pondok Pizza pulak. Jenuh. Jam dah pukul 10.30 mlm. Perut dah mula buat irama Rock N Roll. Nak tak nak kena la singgah jugak. Geram aku. Pandai pulak Wani ni. Siap berguguran airmata lagi sebab nak makan Pondok Pizza. Ceh. Drama Queen. Last-last, bukan dia makan pun. Dah selamat p Wonderland dah. GRrrrr. Saja ja berdrama di malam hari. Tapi Big shot memang sedap. MMM.. Yummy. Kalau guna Maybankard dapat 30% discount lagi. The Large Big Shot Pizza itself dah cost about RM 31.00. Tambah Mushroom soup and Garlic Bread lagik. Total semua cuma RM 29.85 ja. Wow. Sesuai la kan untuk orang yang cheapskate macam aku ni. Hahahaha.

Today
My Che Pyan tak da kat rumah. Waaaa. Rindunya. Hello. Today is Saturday. It's my Public Holiday kan? He should be spending his time with me and the kids. But then, today is like macam hari-hari biasa. Che Pyan ada dinner tonight. So, before 10.00 a.m dia dah kena ada kat sana untuk rehearsel tarian. Ewah Ewah. Nak menari pulak ya? Tak kisahlah. Janji tahu menjaga diri supaya tak mengcross border. Hahaha. Hihihi. Huhuhu.

Oklah. Time for me to get some rest. Mau rehat. Banyak lagi benda nak buat satgi. Esok nak balik rumah Mak In Law pulak. Siapa lagi nak kemas kalau bukan aku. Aku. Aku. Dan Aku jugak.

No comments:

Post a Comment