Wednesday, May 20, 2009

Say no to Chemical Pesticides and Insecticides

Aku Benci Racun Pembunuh Serangga. Aku Benci Racun Perosak Tanaman. Tidak kisah samada racun yang digunakan indoor atau outdoor. Sangat-sangat benci dan sangat-sangat tidak menyukai apatah lagi menggunakannya. Pernah beli sebab bapak aku suruh letak dalam rumah. Kononnya nak bunuh lipas la, nyamuk la, semut la dan apa bintang yang aku rasa nak bunuh. Tapi haram sekali pun tak pernah guna. Tak tergamak aku nak guna. Apatah lagi memikirkan yang anak-anak aku akan menhidu racun serangga tersebut. Eeeuuwww. Kepada sesapa yang still duk guna lagi pesticide atau insectide, please. Please consider to stop using benda alah itu. It's very harmful not only to the environment, but also to ourself as well as our loved ones. Please stop using it. Kalau nak tau more info kenapa kita should stop guna benda ni, please click kat sini.

No comments:

Post a Comment