Tuesday, November 24, 2009

Biodata Ku

Teringat masa zaman kanak kanak dan remaja dulu masa aku dah pandai menulis, mengeja dan mewarna. Aku suka buat biodata. Aku rasa aku ada tiga atau empat biodata sepanjang aku sekolah rendah. Masa sekolah menengah pun ada jugak. Tapi satu ja. Kalau dalam buku biodata aku, aku selalu suka hias lawa lawa and aku lekat gambar aku yang aku rasa paling comel dan cantik. Lepas tu kan siap pelekat macam macam segala mak nenek yang aku boleh lekat kat dalam Buku Biodata tu. Paling seronok sekali bila boleh bertukar tukar pulak dengan kawan kawan perempuan yang berkongsi minat yang sama. Lepas tu tulis lah kata kata penuh motivasi dan dorongan untuk berjaya. Wahhh. Seronok kan jadi budak perempuan. Aku tak tahu lah pulak kalau zaman aku sekolah dulu ada budak lelaki yang ada jugak Buku Biodata. Depa ni buku telefon adalah. Senang nak telefon girlfriend depa lah kot.

Tapi sekarang ni aku tak taulah pulak Buku Biodata ni wujud ataupun sudah lenyap. Maklumlah sekarang ni, semua letak dalam Internet saja. Pun bukan orang panggil Biodata lagi. Sekarang orang panggil Profile. Nak cerita pasal kegemaran, hobi, cita cita, status diri dan sebagainya, kita boleh isi ja dalam Friendster, Facebook, MySpace and siap kita boleh hantar macam macam hadiah yang tak wujud pun kat kawan kawan. HAhahaha. Sekarang kalau rasa layout tak menarik, boleh sesenang ja cari dalam internet. Lepastu kalau sejam lepas tu tak puas hati lagi, ubah pulak buat layout lain. Lepas tu kalau tak puas hati lagi, terus tutup benda alah ni pi ZZZZ untuk yang bujang atau yang tidak beranak pinak. Kalau yang ada anak macam aku ni, boleh pi main ngan anak anak kalau fed up dengan benda alah ni.

Mungkin ada lagi kot Buku Biodata ni. Cuma tak ramai dah orang buat. Yang aku tau, Buku Biodata Artis adalah macam adik perempuan aku ni yang minat gila dekat artis Korea. Dia sanggup tu buat dan tulis balik profile penyanyi, pelakon yang dia suka. Dah lah nama depa pun susah nak sebut. Sampai tergeliat lidah aku. Sukahatidialah nak buat apa pun. Tiba tiba aku rasa bersemangat pulak nak tulis biodata. Tapi bukan dalam Buku Biodata ok. Tapi dalam blog ni. Sekarang ini. Ok. Start...

Nama Penuh : Munirah Hasbullah
Nama Glemer : Mone
Nama Giler : Tiada
Umur : Apakausibuk
Status : * Bini Orang
             * Ibu Beranak Tiga
Alamat : No Takdak, Rumah Tepi Sungai, Malaysia
Hobi : Memasak, memasak dan memasak ( ermmmm..... bawang merah macam mana bentuk dia? )
Cita -cita : Menjadi seorang surirumah yang berjaya.
Orang yang DiSayangi : Tentulah orang yang sayang aku!!!
Orang Yang DiBenci : Bapuk ( aku rimas ) dan jugak Mak Cik Joyah Bibir Tebal ( suka bergossip )
Ayat Kegemaran : Cepat Kemas Sebelum Aku Naik Hantu!!!!
Falsafah : Selesai Kerja Rumah Dahulu, Bermain Game Kemudian.

Ok. Aku rasa cukuplah setakat ni. Buat sakit kepala aku lagi adalah. Rupanya aku dah tak sesuai lagi nak menulis tulis biodata ni. Biarlah budak budak ja yang buat. Aku nak berehat. Nak breakfast. Lapau. Tata.

No comments:

Post a Comment