Tuesday, November 10, 2009

Nasik Lemak

Selamat Siang. Aku baru ja sampai rumah ni. Pi mana lagi. Hantar Wani pi sekolah lah. Gila awai hari ni. Belum pukul 8 pagi lagi Wani dah terpacak depan pintu rumah nak keluar. Nak tak nak aku kena bohong dia. Aku pesan kalau nampak kereta Cikgu lalu depan rumah panggil Mummy cepat cepat. Macam mana nak masuk sekolah kalau cikgu tak sampai lagi. Kunci sekolah cikgu yang pegang. Kononnya lah. Nasiblah dia nak percaya. Kalau tak jenuh aku kena melangut depan pagar sekolah sambil mata melilau tengok kiri kanan. Dah lah anjing banyak gila. Pengotor betui lah depa nih. Konon nak bagi anjing bersenamlah pagi pagi ni. Bagi exercise sikit kasi sihat anjing kesayangan Hish. Lepas tu bagi berak merata rata.Hish hish hish. Geli geleman aku.

Semalam hari pertama Che Pyan kat Gurun. Memanglah sekarang ni rutin dah jadi tunggang terbalik. Tak macam selalu dah. Biasanya dulu pukul 6.45 pagi baru bangun. Ehem. Lewats. Sekarang ni pukul 5.30 pagi dah tertongok tongok dah kat dapur buat breakfast untuk Che Pyan dan anak anak yang dicintai dan dikasihi.  Pagi tadi aku berjaya masak nasi lemak dengan sesedap rasa. Pada perasaan akulah. Yeay yeay. Selalu kalau aku masak nasi lemak mesti tak menjadi. Lepas tu lempaq tauk buang. Lepas tu kata kuat kuat lepas ni tak mau dah buat nasi lemak. Tak reti. Lepas tu buat pulak lagi bila dah lupa perasaan marah kat nasi lemak yang tak jadi. Ahhahaha. Tengok. Tengok. Hari aku buat pulak nasik lemak. Nasib baik menjadi. Kalau tidak Che Pyan terpaksalah makan roti kering cicah air teh saja pagi ni. Macam orang katalah. Usaha tangga Kejayaan. :D

Lepas ni aku nak main The Sims pulak. Sementara Aiman tengah ZZzzZZ lagi. Wina duk sibok dengan Hi-5. Breakfast dah ada. Lunch pukul Sepuloh satgi baru start masak. Baju kotor tengah menari nari dalam mesin basuh. Lantai dah sapu. Mop belum sebab sekarang ni aku rasa malas nak mop. Mungkin tengah hari sikit aku mop. Bilik pun dah siap kemas. Waaaahhh. Banyaknya kerja dah selesai. Bagusnyaaa kalau bangun awal macam ni setiap hari. Tata.

No comments:

Post a Comment