Monday, November 9, 2009

Semalam Hari Emosi Terlampau

Kepada;
Yang Membaca & Terbaca


Terlebih dahulu, maaf ya atas ayat ayat kurang sopan semalam. Tapi aku tetap dengan pendirian aku tidak setuju dengan kewujudan golongan tersebut.

Ok. Enjin dah start dah...Seringkali kebelakangan ini berperasaan tidak menentu. Kerap sangat aku naik angin. Dah lah ada sebijik jerawat sebesar Gunung Kinabalu kat atas pipi. Sakit wooo. Sakit gila. Nak sentuh pipi pun tak boleh. Apatah lagi nak cuci muka. Aku biaq jalah. Dah semua tak boleh. Entry semalam pun berbaur sakit hati. Dah lah hari tu kata tak mau dah entry pasal Plastik Man lagi. Tapi nak buat macammana. Dah nama pun blog aku.Cuma aku harap depa ni insaflah. Masa muda memang hanya sekali. Tapi masa ni lah nak kena isi dengan membuat benda yang sewajarnya. Bila dah sedar, baru nak berpatah balik, dah terlambat. Bukanlah aku nak tunjuk baik. Aku pun sedar aku tak perfect. Tapi aku sedih tengok depa.. Aku tak dapat bayangkan kalau anak anak aku yang berjiwa suci lagi murni ni kalau tiba tiba masa bersekolah nanti diajar oleh orang- orang macam ni. Boleh bayangkan tak kalau Plastik Man jadi Cikgu Sekolah?. Nauzubillah. Dah tak tau nak kata apa dah. No words can describe how i felt. Takut, ngeri pun ado, pelik hish ntah macam macam perasaan lagi lah.

Bila kita bangkit issue ni, kata kita suka menyibuk hal orang. Masalahnya kita hidup bermasyarakat. Kalau masyarakat sendiri tak ambil peduli siapa lagi. Siapa? Nak harap Babun kat hutan? Fikirlah. Fikir bukan untuk diri sendiri. Fikirlah untuk kebarangkalian yang akan mendatang kalau kita hanya tahu tunggu, tengok dan blah. Rosak masyarakat weh. Erm, saudara saudari ada anak? Saudara saudari sayang tak dekat anak? Saudara saudari suka tak kalau anak jadi macam tu? Hmmm...

Bala dari Allah datang dalam pelbagai. Tak kira masa, tak pilih siapa. Fikirlah. Janganlah terlalu nak agung agungkan golongan ni. Aku pun tak tahu macam mana depa nih boleh diterima oleh masyarakat. Mungkinkah minda masyarakat terlalu terbuka sampai tak tahu dah nak beza yang mana yang betul dan yang mana yang salah. Fikirlah. Apa yang aku tulis ni mungkin tak penting pun. Mungkin tak jadi kudis pun untuk siapa pun. Mungkin tak da siapa pun peduli. Aku tak kisah. Takpa. Yang penting ini adalah luahan hati aku yang IKHLAS. Betul. Tak tipu sikit pun. Bukan macam semalam. Penuh denga hatred. Hari ini sudah cool sikit. Sekejap lagi akan lebih cool lagi sebab aku nak p minum ayaq ais. Tonsil pun tonsillah. Bukan selalu aku minum ayaq ais. Aku dahaga nih. Tata.

Ditulis Oleh;
Ibu Kepada 3 Orang Anak & Isteri Kepada 1 Orang Suami Yang Bimbang.

No comments:

Post a Comment