Thursday, November 12, 2009

King Of My Heart

Setiap pagi bila menghantar pandangan Che Pyan ke tempat kerja, aku rasa sedih dan kasihan. Kena keluar kerja awal pagi selepas Subuh. Balik rumah kadang kadang selepas Maghrib atau Isyak. Lepas tu keletihan sangat sampai kadang kadang ZZzzZZ depan TV. Mula mula Che Pyan tengok TV. Lepas tu TV pulak tengok dia. Apa yang boleh aku buat? Aku surirumah sepenuh masa. Penjaga rumah, jaga anak-anak, jaga semua dari A sampai Z lah hal hal yang berkaitan dengan urusan rumahtangga. Environment aku ngan tempat kerja Che Pyan memang totally different lah. Pressure pun mestilah tak sama. Tambahan pulak dia kena melayan karenah 1001 perangai manusia. Aku punya standard tak dalah sampai kena layan karenah 1001 manusia. Aku cuma kena layan karenah Wani, Wina dan Aiman. Pun bukan selalu sangat depa ni buat perangai. Che Pyan lagi kasihan.

Tapi aku jadi surirumah bukan dalam paksa atau terpaksa dipaksa jadi surirumah sebab Che Pyan paksa. Aku jadi surirumah sebab aku sayang Che Pyan. Aku sayang Wani, Wina & Aiman. Walaupun kadang kadang ada jugak keinginan dan perasaan nak kerja, aku tolak tepi, lempaq jauh jauh. Sebab kepentingan aku sekarang bukanlah untuk diri sendiri semata mata. Aku ada Che Pyan. Aku ada anak anak. Bukan satu. Bukan Dua. Tapi baru tiga saja. Untuk yang keempat belum ada perancangan lagi. Nasib masih belum terbabas. Hehehe. Kalau tak tok aku pengsan pulakkkk.

Che Pyan punya syarat syarat senang ja. Kalau nak kerja, ngan bank tak payahlah.Tak sesuai. Apo? Aku belajar sungguh sungguh, lulus dengan che-mher-lang dan dapat Degree in Banking, Che Pyan kata tak sesuai kerja bank.  Kalau nak kerja, kerjalah sebagai penjawat awam. Berkhidmat untuk Negara. Citt. Lepas tu bila aku fikir balik, mungkin Che Pyan lebih tau macam mana keadaan kalau kerja ngan bank sebab dia dah berapa lama dah duduk dalam sektor perbankan ni. Ya lah. Maybe he's right. Lagipun he's the King. King of My Heart. Why would he lie to me kan?  Lepas tu tanya pulak, 2 soalan paling susah nak nak jawab kalau aku betui betui nak kerja cth:
  • Anak-anak macam mana? Sapa nak jaga? Orang sekarang tak leh percaya sangat.
  • Kalau transfer jauh jauh macamna? (sebenarnya nak tanya, abang macam mana?)
  • Kalau kena posting Sabah Sarawak mau ka? Macam soalan interview pulak dah.
Lepas tu terus terdiam. Hmm.

No comments:

Post a Comment