Saturday, April 11, 2009

Banjir atau Bowling

Yang mana satu jadi pilihan anda..?aku...?..aku x boleh pilih..aku TERPAKSA merasa, bermain dan melihatnya...kenapa? Sebab kawasan rumah aku dah BANJIR. Sangat2 banjir...Air dah naik sampai ke lutut dah...biasala untuk org yg bersaiz kecik comel macam aku ni..orang lain baru takat betis ja...petang tadi masa aku jenguk keluar (x leh keluar rumah, boleh jenguk ja sebab hujan lebat) aku tengok ok lagi...dalam hati aku kata...satgi malam surutlah tu..tgk2 lepas ja maghrib masa dh get ready nak keluar rumah, mak aiii...! terkejut beruk aku..nasib aku x melompat..tidak jatuh aku dalam banjir tu...mau x mau kena la p jugak teman che pyan main BOWLING (malu aku nak cerita)..Pyan main bowling..diulangi..pyan main bowling..aiman ngan wina pun x ketinggalan ikut sebab nak bg moral support kat ayah kesayangan...Sha pun terkejut dengar cerita pyan main bowling(kenapa Sha?)...Monthly winnner dapat la Rm100..tu pun jangan...jgn x percaya...ramai yg berebut duit seratus tu..biasala...duit ma...dekat satu jam kat situ, aiman pun mulalah melalak buat perangai...nasib baik che pyan dah habih main...(x menang pun..last time main che pyan dpat Second last..)..kali ni main x tau nombor brapa pulak....x kisahlah nombor berapa pun kan..lgpun winner ada sorang ja...(abg jgn sedih...u r always a winner in everything that u do)...Sampai ja kat rumah,aku tengok air dah makin naik lagi....tapi aku bersyukur so far x nampak la gaya2 air tu nak melimpah masuk rumah aku...Terima kasih ayah sebab buat rumah ni tinggi sikit dari yg dulu...Terima kasih sebab buat rumah yg selesa untuk kami sekeluarga menumpang teduh..ceh.ni macam nak bodek ja ayat ni...ok..sambung cerita balik....jadi tok aku ngan adik kecik aku yg duk kat sebelah rumah terpaksalah lari menyelamatkan diri sendiri ke rumah aku ni..Masa aku tengah tulih blog ni..hujan still dok turun mencurah2 lagi...tak tau la bila nak reda..hopefully esok the sun will shine..dah lama ni langit x secerah dulu..asyik mendung ja..kesian baju aku...bila la nak kering..hhmmmm

wina!mana boleh bawak keta sambil tidur....


vrooom...vroom..vroommmmm


wah..! hebatnya...bwk keta x yah tgk depan pun..


layan laps nampak....


No comments:

Post a Comment