Tuesday, April 21, 2009

Harga Barang Naik atau...

Confuse aku. Tersangat-sangat confuse. Macam ni..Sebenarnya cadangnya hari ni nak p Monthly Shopping kat Tesco.. Tapi apa mimpi ntah che Pyan ajak p smalam. Mengikut logik Che Pyan 'hari ni orang x gaji lagi, baik kita pergi hari ni. takut esok ramai pulak...x larat nak redah ngan ramai manusia lain lagi..' Aku pun on sajalah sebab list barang memang aku dah ready dari pg smalam lagi. Biasalah...Surirumah macam aku ni memang sentiasa siap sedia dari awal kalau bab nak perabih duit ni. Penat tuh mengarang senarai yg panjang lebih kurang satu kertas A4. Kononnya list ni untuk sebulan la. Tu yang kena panjang tu. Sampai ja Tesco, mak ai! Ramainya manusia. Apa kejadahnya banyak lautan manusia hari ni. Ada Sale apa.? Tengok dalam flyer tu x da pa pun. Benda biasa ja. Tak kisah lah. Nak buat camna. Alang-alang dah sampai, beli sajalah.Aku pun dengan penuh semangat tunjuk ni, tunjuk tu, angkut ni angkut tu. Sedar-sedar anak aku dah tenggelam dalam troli tu. Dah habih sesi angkut barang, terus bergerak ke sesi wallet berlubang. Tau sesi apa.? Sesi Bayar la. Dah pandai beli takkan x pandai bayaq kot. Mana ada barang free.? Kalau ada aku pun ndak jugak. Ada? Ok sambung balik. Tau apa yang aku confuse. Semua skali berjumlah RM 460 berapa sen ntah Tuuunaaaai. Hah! Biaq Betui. Selalu x pernah lebih RM 400 pun. Aku pun control ja la muka separuh confuse campur separuh terkejut tu. Apa yang peliknya kali ni? Barang aku beli cam biasa ja. Semua benda yg sama ja. Apa benda yang aku beli extra RM 60 ni..MEsti nak kata aku kecoh kan. Ala RM 60 ja pun. Ya la. Tapi kalau Dengan duit sebanyak tu aku buleh beli benda lain , kan lagi best. Sehelai baju baru ka, sehelai apa-apalah yang baru. Kan dah rugi aku. Sampai sekarang ni aku still x tau lagi apa yang extra tu. Dah la untuk dua bulan ni kena jimat skit sebab nak p Honeymoon kat ________. Maaf, tempat percutian Romantis terpaksa dirahsiakan atas sebab-sebab yang x dapat elakkan. Cewah..Perasan x hingat aku ni. Che Pyan kata kat situ bolehlah beli itu, beli ini sebab kat sana murah sikit. InshaAllah kalau semua lancar la. Takpa Mone. Sabar. Hang tunggu la Baju, KAsut (eh, ni macam baru beli ja ni), Beg...Siap Hang..Akan ku dapatkan kan Engkau....

No comments:

Post a Comment