Tuesday, April 21, 2009

Cekedi atau Cekeding

Hari Ahad yang lalu bersamaan Sembilan Belas Haribulan April yang indah, aku bersama-sama che Pyan, saudari Wina dan tidak ketinggalan saudara Aiman cehh...apa yang aku mengarut ni..bosan...Mood x mai la...Sat. Aku nak p pekena FRESH MILK segelas. Mana tau kot-kot tenaga datang kembali. 1 minit kemudian.... OK... Mood sudah datang..Tenaga sudah berkembang...sambung balik. Takda. Aku sebenarnya nak cerita hari Ahad hari tu aku ngan saudara saudari yang empunya nama di atas p Klinik Kesihatan untuk buat routine check up..Ala biasala. Aiman dah setahun, so kali ni punya visit, aku terpaksa relakan Aiman ditikam. APa? Tikam? Bukan tikam bagi berdarah. Takkan la aku dah sewel nak bagi orang tikam anak aku. Aiman kena suntikan. Suntikan apa kebenda ntah untuk bayi- bayi yang dah setahun. Sikit ja pun. Aiman x menagis pun. Sayang Aiman. Dah habih Aiman, che Wani pulak. Mula-mula timbang berat then nurse tu tanya itu tanya ini. Aku yang malas ni jawab sambil bohong itu bohong ini. Anak dah tiga orang, so semua aku cerita pun nurse tu telan bulat-bulat la. Pandainya aku berbohong. ok sudah. DAh selesai dua beradik tu, barulah turn aku..Inilah nasib kalau p buat check up kat Klinik Kesihatan. Lem...., Lam...., n macam-macam lagilah. Orang dah bagi rawatan percuma pun nak bising lagi. Tak bersyukur betoi aku. Oklah aku salah. Since ni check up untuk 6 bulan skali, terpaksalah aku buat Urine Test, Blood Test, Check Blood Pressure n lastly Timbang Jisim Badan aku aka Berat la. TAu x berapa? Aku sendiri terkejut beruk. 43 KILOGRAM. HAH! Apa dah jadi ni. Takkan aku dah jadi The Walking Skeleton. Oh Tidak! Nak kata aku makan banyak Cekedi (makanan ringan atau lebih tepat lagi Snack atau Tidbits), x pun. Aku x suka pun. Apa ni?. Alat penimbang tu rosak kot. Awat aku x ketuk-ketuk ja penimbang tu hari tu hah. Kalau aku ketuk mesti dia x sewel kan. Tipu ah. Kalau Che Pyan beli penimbang berat kan senang. X Payah tertipu dengan Mesin penimbang getah Sekerap kat klinik tu. Erm...Big Bos, mesin penimbang berat badan satu...!

No comments:

Post a Comment